lördag 20 mars 2010

Myspys i stora lass!

Ännu en mysdag hemma hos oss. Och idag har jag (peppar peppar) sluppit huvudvärken, den är väl utbytt mot halsont... Men jag klagar inte (så mycket iallafall), det är lika bra att ta allt på en gång nu så vi kan slippa det sen =) Och jag kan ärligt säga att jag hellre har detta än magsjukan, nu ska man väl inte säga för mycket för då får man väl det också :-P

Vi kom ut en sväng i förmiddags, va väl ute lite mer än en timme, gick med vagnen och matade änderna och lite så... Knäppt väder dock, det är nästan för varmt för vinterjackan nu, man bli ju skitvarm om man går och drar en vagn med... Men men nu går det undan, snön tynar bort snabbt nu, härligt! Nu är det dags för vår!
När vi va ute och gick så sa Theo "mamma kolla!" "vadå?" sa jag, "kolla, gräs!!" Haha, ja det va ju ett tag sen man såg gräset kan man ju säga :-P

Imorrn blir det väl ungefär samma visa som idag. Väldigt synd att Mamma är i Stockholm just denna helgen, hade gärna tagit emot lite sällskap och hjälp att aktivera barnen en stund. Men men man tager vad man haver, filmer, tevespel, promenader och lekar det kommer man ju en bit med ändå... Man kan ju inte hälsa på folk heller när Theo är prickig...
Tur det är en sjukdom som håller sig borta sen när man väl haft det! En vän sa att om man har det innan man är 4 år så kan man få det igen... Men jag vet inte, det tror jag inte riktigt på, visst det finns väl fall som inträffat men det hör nog inte till vanligheten...

Nä nu ska jag mysa med Theo, Milo tar sig en liten tupplur, så vi får gosa lite själva nu =) Pusshej!

Inga kommentarer: