söndag 9 maj 2010

Helgen i Malmö!

Vi åkte i fredagsmorse och va nere vid lunchtid. Det va ganska så kallt och ruggigt i Malmö vill jag lova. Men vi hade supermysigt, och vi shoppade massor =) Jag är såå jäkla nöjd med mina fina nya kläder!
Det va jättekul att gå på Deas examensutställning, han är så duktig och vi är så stolta över honom! Här kommer lite bilder: Konstnären med sin yngsta lillasyster.
...
Min favoritteckning! Theo och Dea ute vid stenmuren i Makrilla...
...
Theo va under uppsikt hela tiden, han kan ju va lite busig emellanåt :-p
...
Mamma och min kusin Anna står och kikar på teckningarna.
...
David och Dan är ena riktiga konstkännare ;-) (obs.bilden är inte arrangerad :-p)
...
Vi hittade till vinet syster och jag.
...
Dea och Theo!
...
Och så Milo med, han va nästan vildast av alla i slutet. Kröp runt på golvet med sina svarta byxor, de va gråa sen...
...
Mingel mingel... Mamma, Dea, Dan och David.
...
Theo tog drickapaus! Så finklädd och alldeles alldeles underbar!
...
Efteråt så gick vi ut på T.G.I Fridays och det va sååå underbart gott! Emma och jag åt Jack Daniels chicken, sååå gott, blir skithungrig när jag skriver det :-P
David, Theo och Andreas chillar innan maten kom in. Theo fick kritor och ritpapper och en jättefin mugg =) Milo fick också det men han använde inte sina :-p
...
Milo och Jag, pyjamasdags va det ju nu så han fick pyjamas och välling på restaurangen, fast man kan ju inte säga att han va sömnig...
...
Det blev inte så mycket bilder tagna igår, vi hade fullt upp med shopping och restaurangletande... Vi skulle ut och äta med Dea (som va riktigt bakis). Han ville till ett speciellt ställe, Southern kitchen nä jag vet inte, det va nåt med southern. Massa amerikansk mat, bacon, ägg, pannkakor, majskolvar och sånt... det va buffe och fullsmockat med folk på detta lilla ställe så det slutade med att Andreas och jag och Milo gick därifrån och Andresa tog en kebab istället. Theo satt kvar och åt av mormors mat =)
Vi hittade ett ställe där man själv kunde styra fontänen genom att trycka på knappar, det va kuuul!
...
Såhär fint blev det då!
...
Ja vi har som sagt haft superskoj! Tack till alla inblandade!
Precis nyss åkte min lilla peugeot iväg härifrån, nu är den såld! Det va så ögonen tårades, den är ju sååå fin. Men men det går ju inte med två barn... Så är det! Nu ska jag fixa mat! pusshej!

2 kommentarer:

Fam.Bohman sa...

Trevlig helg.... och ditt hår blev väldigt bra tycker ja!!

Johanna sa...

Ja det har varit toppen =) Tack, ser dock lite muppigt ut på bilderna för det blåste som attans i Malmö :-P