måndag 24 maj 2010

Måndag!

Måndag igen. Lite dåligt bloggande i helgen men vi har ju haft mycket.
Igår va vi på kyrkisavslutning i Duvemåla, lite mysigt och varmt! Sen komEmma och Sebbe hit och vi grillade, tyvärr så började det ju ösregna när vi ätit så vi fick va inne sen efter det, lite synd faktiskt!

Idag har vi varit på bvc på ett års kontroll! Min lille plutt är så stor! Väldigt långsmal om man jämför med Theo i den åldern och andra barn med som vi umgås med... Han fick två sprutor, den första brydde han sig inte om men den andra sved så han blev lite ledsen... i ungefär 10 sekunder ;-) Theo va duktig och plåstrade om lillebror =)

Efter det va det dagislämning och nu sitter jag här och grejar lite med mitt. Milo sover i vanlig ordning. Undrar hur vädret blir idag, det är lite halvmolningt men solen kommer ju fram lite då och då.

Veckan blir nog ganska lugn, Andreas åker på sin utbildning idag så vi får roa oss själva till torsdagkväll. Men det ska nog gå bra. Imorrn blir det fika med Petra och Mari och barnen. Vi ska slå ihop ettårskalasen eftersom de alla fyller samma vecka och vi umgås ungefär med samma gäng. Känns smidigt så man slipper kolla av med alla så det inte krockar, det är ju mycket ändå vid den tiden!

På onsdag ska vi bort till öppna förskolan tänkte vi, dags att försöka vänja Milo lite vid den miljön med inför hösten då han ska börja dagis! Kyrkis är ju som sagt slut nu så då får vi passa på!

På lördag är det ju karneval i Emmaboda så det ska bli spännande att se vad som händer då! Jag har ju aldrig varit med om det eftersom det är flera flera år sen de hade något sånt senast. På kvällen funderar Mia och jag på att gå till Casablanca och svira lite, vi har ju lite att ta igen eftersom vi missade brunnen =o)

Nu ska jag kila vidare! Hörs senare! Pusshej!

1 kommentar:

Anna sa...

haha vi ska visst vara med i karnevalen :-) Jag lovar att vinka åt dig!