onsdag 24 februari 2010

Dagen.

Jag ville som sagt ut och promenera med min familj idag, men det fanns vissa som inte va lika sugna på det. Så efter maten så tog jag med mej minstingen i vagnen och traskade ut, passade ju bra eftersom han ändå skulle sova vid den tiden.
Vi va ute typ en timme, jätteskönt va det, men vissa vägar är skitjobbiga att gå på det är inte alls bra plogat så man får trycka vagnen framför sig och hjulen bara glider ner i fel spår hela tiden... Ja man är ju typ genomsvett efter en stund! Tur det va sista biten som va dålig annars hade rundan nog blivit kortare... Härligt, precis perfekt väder när det inte är svinkallt och så ser man solen titta fram med, det va dock inte så mkt sol kvar eftersom klockan va typ halv 5, men liten sol hanns med =)
...

Nanisen, en trött Milo som somnade ganska så snabbt när vi kom ut på vägen.
...

Men efter en stund va vi pigga och fulla av energi igen =) Jag köpte en ny mössa till honom i Sthlm, den här bruna han har på bilden. Och den passar honom så fint, hans ögonen blir så himla bruna. Folk komenterar mina barns ögon nästan dagligen (3stycken bara idag faktiskt), men det är sällan jag tänker på att de är bruna, jag vet ju att de har de finaste ögonen i världen så jag tänker inte att de har just bruna ögon. Förutom idag då när han satt i vagnen då syntes det så himla mycket... =)
...

Efter vi kom hem så tyckte jag att Theo inte skulle behöva sitta inne och glo så jag tänkte att vi kunde gå ut och bygga lite i snön han och jag så kunde pappan ha Milo en stund... Det va ju inte så lätt, trodde att det låg runt nollan fortfarande, men det hade visst blivit kallare så det gick ju inte bygga nånting... Så vi pulsade runt i snön lite istället, men det är ju inte lätt för en 3 åring att ta sig fram. På baksidan här hemma når snön upp över knäna på mej så det är ju jobbigt för en annan med, tänk då hur jobbigt det måste va för honom... Så det är nog liite för mycket snö för att man ska kunna hitta på så mkt med så små barn.

Idag har varit en jättebra dag. Frisk luft och sömn gör faktiskt väldigt mycket för energiförrådet! Ha en fin kväll alla!

1 kommentar:

Unknown sa...

Milo är en kopia av mamman sin :-)