tisdag 16 februari 2010

Hej hopp skitdag!

Lite dålig uppdatering idag... Har haft o göra hela dagen... Och mitt humör har väl varit lite sisådär med idag... Vet inte vad det varit med mej...
Natten va ju ingen höjdare, Milo vaknade x antal gånger så jag sprang upp och ner ett par gånger... Men inatt va jag förberedd,sov med strumpor och linne så jag inte skulle frysa ihjäl som jag annars brukar göra ;-)Typ 5.40 vaknade han igen och då gick Andreas upp, men han tyckte väl att Milo kunde sova vidare inne hos mej nu när han ändå skulle upp till jobbet... Jo visst, det tyckte inte Milo, han låg och kröp runt och pillade och rev mej i ansiktet och håret... När man startar dagen på ett sånt sätt så kan det ju inte bli en bra dag...
Jag blir så tjurig när jag inte får sova som jag behöver, inte mycket till tålamod idag... Och det ska givetvis testas heeela tiden!


Jag får sån panik ibland, Milo är så klängig så jag får knäppen... Jag kan inte ens klä på mej för då står han och gallskriker och drar mej i benet, jag kan inte fixa frukost för då skriker han eller klättrar ur stolen så jag får hjärtsnärp, eller både och samtidigt (som det va idag).
Idag har jag inte haft någon matlust, jag som alltid vräker i mej frukost det första jag gör på morgonen nästan, ingen frukost ingen lunch, tryckte däremot i mej en fralla på kyrkis, sen blev det lite fil innan träningen... Usch det är inte bra det. Tycker jag varit blek och färglös med (mer än vanlig vinterblekhet) är nog sömnbrist och matbrist osv...


Tänkte att vi skulle hoppa över kyrkis idag och gå och vila istället... Åkte hem efter dagislämning klädde av oss, ställde klockan och va på väg till sängen...Sen bara, näää vi åker till kyrkis istället... På med kläder och allt igen och så for vi... Och det va väl bra gjort, lite lite folk idag, men sådär lagom när man inte är superpigg! Nu fick vi va lite sociala, kände att jag behövde den biten med idag.
Sen va det hämtning på dagis och lunch hemma. SEN slocknade mamman en stund på soffan medan Milo sov middag och Theo spelade tevespel bredvid mej. Superskönt! Jag behövde verkligen det!
Efter det va det dags att laga lite middag och sen träning för mej! O så skönt det va!! Jag behövde verkligen komma hemifrån och göra lite nytta! Idag va det mycket roligare att träna än i torsdags med huvudvärken!

Nu sover båda grabbarna och Andreas åkte precis till gymmet! Så nu njuter jag enormt! Ska ta mej en grape och genast byta kanal, orkar inte glo på os just nu faktiskt!

Nu vet ni i detalj vad jag haft för mej idag ;-)
(ps, kan tillägga att jag hade ont i magen hela natten och väntade på magsjukan, snacka om att min hjärna är besatt!! Andreas tycker att jag nojjar för mycket, vet inte vad han menar ;-))

Inga kommentarer: