söndag 7 februari 2010

I just can´t get enough!!

Hej jag heter Johanna och jag är en hårproduktoholic ;-)
Satt på kalaset idag och pratade med Ita om att beställa smink och hårprodukter på nätet... Ja då kom ju suget fram, va tvungen att klicka hem nån när jag kom hem ;-)
Som jag nämnt innan så har jag haft en favorit när det gäller värmeskydd till håret eftersom jag plattar det en del... Nämligen den här: Den finns inte mer, hittar ingenting som tagit dennes plats heller, så jakten pågår fortfarande... Har beställt hem hur mycket som helst, men INGENTING slår den här... Man ser ju på bilden att den är liite slut, vill inte slänga den heller :´-(
Om det är någon som har något tips om en bra värmeskyddande creme så är det väldigt välkommet!!
Har som sagt klickat hem en ny produkt, Lanza Trauma Treatment, har läst bra grejer om den så jag hoppas på det bästa...
Här kommer lite annat jag köpt som står i skåpet... OCH används!

  • Osis+ Buff styling- Trodde för ett ögonblick att den ersatt min favorit, men det va fel... Den funkar, men det är lite för mkt stylingprodukt för att jag ska vilja ha den efter varje gång jag duschat...
  • Maria Nila Root Boost- Typ föncreme, värmeskyddande och ger faktiskt håret ett litet lyft när man fönar... Anväder den när jag vill har utsläppt hår...
  • Tony & Guy Iron heat defence spray- Helt okej spray, fast jag vill ju ha en creme, inte spray... Uppfyller inte riktigt de kraven jag har, och man är ju värd det bästa eller hur!? Men den är nästan slut så jag har ju iaf haft användning av den =)
  • Goldwell kerasilk instant silk fluid- Den har stått i skåpet orörd rättså länge, köpte den hos min förra frissa, luktar h´gott och håller håret på plats... Vet inte varför jag inte använt den tidigare...
  • Osis dust it puder- Gillas skarpt, lite som saltvattenspray... Man får den lite sträva känslan i håret, funkar kanon att arbeta upp lite volym i botten
Ja det va några av de grejer jag har i skåpet, kan inte säga att jag använder allt hela tiden, men jag måste alltid ha i nåt efter duschen... Sen har jag ju en massa inpackningar, och leave in treatments och sånt med, men det är ett annat kapitel ;-)

Kan ju erkänna att det inte bara är jakten på det perfekta värmeskyddet som får mej att fortsätta köpa in nya grejer, tycker det är sjukt kul med hårvård... Skulle inte kunna jobba som frisör, men gillar att greja själv =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste teste PHC! -professional har cair, det finns på kicks och åhlens vet jag. Kram /L

Johanna sa...

Tack så mycket för tipset! Det ska jag lägga på minnet! Tack =)