onsdag 3 februari 2010

Kyrkis snö och snor...

Tyckte inte att jag va så förkyld imorse, men när vi kom till kyrkis va näsan igensatt igen... suck... Det va inte jättelätt att ta sig till dagis idag, men det gick =)
Konstigt nog så fixar de våran lilla gata före de andra gatorna i Emmaboda, haha nice ;-) När vi kom ut på den större gatan va det bara att slira sig fram och när vi kom till dagis så va tack och lov parkeringarna plogade så vi parkerade bilen och tog fram vagnen och gick en sväng innan kyrkis, eller rättare sagt vi gick till affären och tillbaka till kyrkis igen, det va ganska lagom =) Jessica messade på morgonen att hon skulle lämna S på dagis först sen handla och sen hem och hömta A, och sen till kyrkis, men när jag va i affären och ringde henne så hade inte hennes planer gått i lås så hon tog båda barnen direkt och körde till dagis sen kyrkis direkt... Hon och en del andra kyrkis mammor hade kört fast i snön... Men ska man leka av sig så ska man, kyrkis är viktigt ;-)

Nu blir det att va hemma resten av dagen, känner väl att det är dags att ta det lite lugnt så man hinner hämta sig lite... Lite skottning har jag lovat Theo också får se om det bli att vi går ut innan Andreas kommer hem eller så får de ta det själva sen =) Det är så jäklans tungt att slänga iväg snön nu, man har ju samlat på sig en liten hög därute!

Imorse på dagis sa personalen att det går mycket magsjuka nu, både igår inatt och imorse, men ja, vi skiter idet nu, vi får det när vi får det... Han kan lika gärna blivit smittad igår, kommer inte kunna undvika det helt känns det som...

Milo somnade innan maten idag och jag tänkte att jag skulle lära av mitt misstag igår, så han har fått sova vidare så får han äta sen efter istället, annars blir han lite tjurig gissar jag på :-P

Nä nu behöver jag min dagliga dos av Theogos =)

Inga kommentarer: