onsdag 14 januari 2009

Halvtid =)


Tjingeling!
Japp då gick man in i vecka 21 nu då, tjockare och tjockare för varje dag, vet inte om det beror på bebisen eller semlorna ;-) Har iaf typ tre kilo kvar till vikten jag startade på med Theo (alltså innan jag blev gravid första gången), är glad att jag tog tag i det innan det va dags igen... Har ju ändå gått upp 5 kg redan. Ska inte väga över 70kg denna gången, och hör sen!! Haha det klarar jag aldrig :-p
Har precis kommit hem från Café Fenix där vi tryckte i oss en semla med Anna och Alma. Theo va verkligen övertrött idag, riktigt busig och riktigt tjurig... Hoppas ni vågar fika med oss igen Anna! Fast ni borde vara vana nu ;-)
Nä nu ska jag gå och kolla posten, kan ju va nåt kul =)
Slänger in lite siffror för de som är nyfikna!

Min graviditet BF 2:a juni
Uträkning utgår från dagens datum: Ons 14 jan 2009.
Din graviditet startade Ons 27 aug 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 10 sep 2008 (ägglossningen).
Du är på dag 141 av 280. (50,4%).
Du är i vecka 21.Du har gått 20 fulla veckor och 0 fulla dagar (v20+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 2 jun 2009 Du har 139 dagar kvar till förlossning.
Johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅH så FINA magbilder!:-) Ja, vi är vana.;-) Klart vi vågar fika med er!;-) "Amla" ramla.:-) Tack för idag! Imån blir det fika igen, SEMLA!:-) Tredje semlan denna veckan.;-) MUMMA!:-D
Puss & Kram på er!