måndag 19 januari 2009

Semlor, semlor och skor!


Tjohej, nu är vi hemkomna, och Theo har slocknat, han va väldigt trött på vägen hem, fast jätteduktig. Bilderna ovan är från fiket idag, Theo springer runt med sin "mojot" och Alma letar navelludd ;-)
Hemma hos Mamma o Emma gjorde vi semlor, Emma o jag är inte direkt några bagare, så fula, men goda semlor blev det :-p
Allt blev lite stressigt, hann bara va hos dem i en timme, men det va mysigt den lilla stunden. Sen for vi ner till stan och mötte upp Ellen o William, gick på bokhandeln, hittar fortfarande ingen almanacka som passar mej, hade väldigt dåligt utbud där tyvärr, trodde de skulle ha bättre än Nybro, men det va faktiskt sämre...
Men men, va inne en vända i gallerian och kollade lite, hittade ett par skor som va nedsatt pris, kostade 299:- Så jag tänkte att jag slår till, väl framme i kassan satte jag kortet i läsaren och då stod det 149:- Ojoj, då va det till och med halva priset på det nedsatta priset! Vilket fynd! Lägger in två bilder, tyvärr så har jag lite svårt att hålla stora spegeln ren, så det blir lite fläckar här och var... Men man ser väl vad det föreställer iaf :-p
Imorrn vet jag en som springer ner och köper billiga skor ;-) Hon börjar på E och slutar på n eller r och tjatar bara om Scotts, kan ni gissa vem?

Imorrn är det som sagt hudvårdsparty eller vad det va hos Nettan, tänkte ju att jag skulle få sova ut, men klockan 9 är det dags! Men det blir trevligt, då kan jag ha mina nya skor :-p
Andreas blir lite sur när jag köper skor med klackar när jag är gravid, men va fasen 149:-
Va även inne i baby/leksaksaffären men jag vet inte riktigt vad jag letade efter där...
Hämtade förresten ut ett paket från hm igår, med bla en fin jacka till Theo, en ful tröja till mej (skickas tillbaka) en fin röd huvtröja till Theo, en tröja till Andreas (som han avskydde när han såg den, men när han provade den så tyckte han den va jättefin, vad kan jag säga, lita på min smak!) och ett startpaket till bebbin, tror jag tabbade mej lite där... Beställde i storlek 50, det är ju bara dumt, h*n kanske inte kan ha det alls...? Men o andra sidan så är det neutrala kläder, och det vaill man ju inte ha så länge ändå.... hmmm. hur gör jag då, ska jag skicka tillbaka det?? O ta en storlek större?? Svår sits... Det kosstar ju ändå 200kr, det känns ju onödigt att köpa det om h*n inte kan ha det alls...
Hade jag inte vart så pass "säker" på att det är en pojk till i magen så hade jag nog gissat på tjej nu, magen har helt ändrat sig, minns inte alls att det va såhär med Theo... Har liksom fått en "bred" mage eller hur jag ska säga, den är liksom stor på alla håll... brett ut sig på nåt vis...Men jag tror ändå på pojk, såg faktiskt ut så!
Nä nu efter alla semlor idag så blir det två avokadomackor och te! Det har jag längtat efter länge nu, kräks snart på semlor faktiskt! Fast imorrn är jag säkert sugen på det igen :-p
Ha en trevlig kväll =)
Johanna



1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad fina! Vart är dessa köpta?? *nyfiken*