söndag 25 januari 2009

Tänk...

.....att om drygt 4 månader kommer jag ha en sån här liten plutt igen! Vet att alla säger att alla barn är söta, men Theo är verkligen sötast och finast! Ni ser ju vilken söt liten papparkaksbebis han va som nyfödd, detta är från bb. Hur ska man kunna få en som är lika söt!?

Nu har vi iaf lyckats komma ut på en cykeltur! Efter många om och men, tänkte faktiskt strunta i det (blev så seg efter maten), men sen tänkte jag på kinapuffarna :-p Tyvärr så va det lite snabbt efter maten så jag fick ett attans håll ganska snabbt, men men det är väl för att jag ska ha nåt och klaga på som vanligt! Theo tyckte det va supermysigt att cykla, fast det roligaste är ju förståss när man pumpar däcken innan! Innan vi köpte peggy så cyklade vi VARJE dag, okej det är ju inte flera mil men det är iaf 4 km till och från centrum(o det blev ju ofta mer än en runda per dag), men jämfört med nu när vi inte är FÖR aktiva så va det mkt! Hoppas på fint väder imorgon så vi kan cykla till fikan!

Blev iaf 30-40 minuter, det är inte så lätt att komma på vart man ska cykla, det finns inte så många alternativ känns det som, eller så är det jag som inte kan vägarna här, men man vill ju inte ge sig ut i skogen när det är mörkt!
Snart ska Theo bada, det är en favorit vill jag lova. Och de senaste dagarna har han varit såå duktig och bajsat på pottan varje gång. Idag stod vi och hängde upp tvätt när han klättrade ner och tog min hand och sa - mamma jag bajsa pottan! och sen sprang vi in och han gjorde vad han skulle... såå duktig, likadant igår... de andra dagarna har det kommit när vi ändå bytt blöja och han suttit en stund på pottan. Känns som det verkligen är på rätt väg nu!

Just det ja veckan som kommer:
Måndag: Fika Emmagården 9.45
Tisdag: Kyrkis 9.30, dagis 11.15, jobb 15-22.15
Onsdag: ev. fika med Anna o Noah, ingen tid bestämd.
Torsdag: Jobb 16-22.15 kanske dagis, blev lite osäker nu...
Fredag: Ledig- inget planerat!
Lördag: Jobba eftermiddag 15-22.15
Söndag: Jobba eftermiddag 15-22.15

Nu ska vi gosa lite innan det är baddags och innan den där pappan kommer hem!
PUSSHEJ!
Johanna

Inga kommentarer: