söndag 11 januari 2009

Nu ä julen utslängd!

Idag har vi städat ut julen, Theo går o frågar efter granen hela tiden... Men han vänjer sig nog =)

Idag tänkte vi att vi skulle ut och gå en runda och ta affären i samma veva, det är ju inte ofta vi är hemma lediga samtidigt och inte är uppbokade. Men vi hade en liten tjurig pojk som kommit in lite i trotsåldern, första vägrar han stiga ur sängen efter han vilat middag, sen vägrar han byta blöja, sen vägrar han ta på overallen... Men efter ett tag gick det bra, och då va det dags att vägra åka vagnen, det va ju enda anledningen till att han tog på sig overallen till slut, föratt han skulle få åka vagnen.. Nä, då skulle han prompt åka bilen... Då fick det va nog, då bestämde vi att de tar bilen och åker och tvättar den så går jag till affären så får de hämta upp mej efteråt.
Japp bortskämd man kan vara va!? Men men det fick bli så denna gången, så kom iallafall jag ut en runda.. Känner att det va ganska viktigt, äter så mkt skit just nu! Får passa på med innan foglossningen sätter in, och det gör den så fort jag stannar till, det va ganska lagom att gå till affären hade så ont när jag gick runt där... Så det va skönt att få åka hem.

Jaha, hur ser kommande vecka ut?:
Måndag: Blir kanske nån fika på förmiddagen, sen jobbar jag ju kvällen så jag börjar inte förrän 16! Segt! Men Theo o jag får sovmorgon iallafall! Ska ringa Mvc med o boka andra beöket med.
Tisdag: Lämnar Theo på dagis vid 11.15 efter typ 4 veckor uppehåll, men det kommer nog bra, han har saknat Ebba o Asta säger han =) Sen jobbar jag kvällen igen! Börjar vid 15.
Onsdag: Min enda lediga dag denna veckan, har inte riktigt planerat vad vi ska hitta på då, men nåt blir det väl :-p
Torsdag: Jobbar kväll igen! Börjar vid 16, tror jag...
Fredag: Nu vänder det jobbar förmiddag, till 15... eller 16 hmm. dålig koll på detta känner jag!
Lördag: Jobbar förmiddag till 15!
Söndag: Jobbar förmiddag till 15!
Så rolig är min kommande vecka... Förhoppningsvis händer liite mer än så, men jag har inte planerat in så mkt, brukar ta det när det kommer...
Nu ska jag luta mej tillbaka i soffan o gosa lite med min son! Hoppas ni haft en trevlig helg!
Johanna

Inga kommentarer: