måndag 5 januari 2009

Lugnt o skönt!

Nu har JAG 10 minuter för mej själv, hu så skönt... Har satt mej i soffan med lite te och en filt... Theo sover gott nu, hoppas jag.

Malin ringde innan och frågade om jag kunde ta hennes onsdag så tar hon min fredag:-) Inte mej emot, jag är ju ledig helgen så det blir fredag, lördag, söndag- långledigt! Så många dagar i rad har jag inte varit ledig under hela jul-nyårshelgerna!

När vi fikade i fredags diskuterade vi detta med att så himla många tycker att man ska bli gravid efter första barnet innan barnet är 21 månder, för att behålla sin SGI (rätta mej om jag har fel, blandar ihop vad allt det där heter). Speciellt här uppe verkar det som att alla stressar med andra barnet, tycker det är lite knasigt faktiskt... Skaffar man barn tidigare än man är mogen för bara för pengarna så MÅSTE det ju va nåt som är fel, eller?
Satt och räknade efter, Theo va lite över 23 månader innan jag blev gravid igen, det är ju skam på torra land att jag missade pengarna med typ 2 månader, kunde jag inte planerat det bättre!?
Men vi fick komentarer som att jaja, har de inte blivit gravida nu så kan de ju lika gärna vänta nåt år till... när Theo va typ 20-21 månader...
Tycker absolut inte att det är fel att skaffa barn tätt, men jag tycker att det är otroligt fel att göra det för pengarnas skull!
Skulle aldrig kunna tänka på det sättet, men jag har hört att det är många som sagt rakt ut att de liksom räknat på det... likadant att man skaffar andra barnet för att "få det gjort"... hmm...
Jag kan må skitdåligt när jag tänker på att det kommer en som liten bebis som gör att jag kommer få mindre tid med Theo... Kommer man liksom känna att man inte räcker till...? Kommer ju givetvis älska denna bebisen hur mkt som helst, men jag älskar ju Theo hur mkt som helst också... hur funkar det egentligen, växer man in i det? De växer väl in i det också, första tiden blir det ju att vi är hemma båda två eftersom det är typ precis när semestrarna börjar, så det kanske underlättar...
Huja, nu har jag snart gått halva tiden, 10 dagar kvar. Är på dag 130 av 280... 46,4% avklarat.
Här kommer lilla kaggen, i en otroligt skitig spegel, putsade den imorse, INNAN handtaget skulle sättas dit, smart, väldigt smart!
Nä nu blir det te och teve, kanske lite ananas med =)
(Emma, jag såg precis att "Mandomsprovet" skulle va gå på teve ikväll, hehe, mandomsprovet...haha jag dör av skratt=)=)=) )
Förresten vecka 19 är detta, ser ganska liten ut nu, tycker den stannat lite i växten nu!



Johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

hej gumman vet hur de känns men man får bolla ibland myser bara jag och mirre och andreas med thula du klarar de får höras nån dag bamsekramar jossan