söndag 11 januari 2009

Har lite tråkigt ikväll

Ja, nu är jag trött men orkar inte gå och lägga mej... Dricker lite te, har fått dille på Liptons Tahiti-te, så himlans gott...
Imorse sov Theo till typ kvart över nio och va fortfarande trött när han vaknade, eller när jag väckte honom rättare sagt. Hoppas han sover länge imorrn med! Fast jag måste ställa klockan på halv nio så jag får tag på Pia på mvc... brukar va upptaget hur länge som helst innan man kommer fram. Ska bli kul att äntligen få ett nytt datum att se fram emot! Sist jag va där va i vecka 10 nu är jag i vecka 20, nästa kommer väl va i 28 eller nåt, så jäkla sällan, det är väl därför första tidn går så segt med... Även fast det inte alls gått sakta denna gången. Men man vill ju dit snart så man får lyssna på bebisens hjärta, mäta magen och kolla så att allt är bra!
Jessica har precis vart på sitt andra besök och hon ligger ungefär 9-10 veckor före mej, så det känns ju som det kommer dröja ett tag till!
Igår va mamma och Dan här, Andreas lagade mat, så jäkla gott, riktig steh med potatis och gräddsås, mmmmums! Och en riktigt god sallad med till! Blir hungrig bara jag tänker på det. Mamma o Dan tyckte med det va supergott. Theo va inte riktigt sig själv igår, efter badet va han såå trött och seg, så fort man bar honom så typ somnade han till... ville inte äta eller nånting.. och det är INTE likt min son kan jag lova, han tappar aldrig matlusten! Men efter han fick sova så blev han lite piggare, han har ju verkligen saknat mormor och Dan och pratar så ofta om dem. Han lekte järnet med mormor, sen efter maten så blev han superhängig och skållhet, hade hög feber det kände man. Så det blev alvedon och sängen, somnade på en sekund... Det va väl därför han sov så länge imorse med antar jag. Fast han kom in till oss vid tolv-tiden, tycker det är lugnast att han sover bredvid mej när han är sjuk, blir så orolig annars!

Badandet va superhärligt,vi va 8 vuxna och tre barn (och två bebisar på jäsning). Anna, Daniel och Alma, Annas syster och hennes kille och Jessica, Jim och Sebastian och så vi tre med förståss. Theo o jag och Jessica o Sebastian bodde inne på det varma hela tiden, medan de andra sprang runt lite överallt. Vi kunde ju inte bubbla heller jag o Jessica och man vill ju inte gå ut och bada i det kalla när man väl suttit i den härliga värmen. Tror det va därför Theo va slut efteråt med, det blev typ 1,5 timme i den varma luften där inne...

Jisses vad långt detta blev, skulle bara fördriva tiden lite... Så är det jämt, man börjar skriva och sen bara flyter det på, måste verkligen va intressanta saker för andra att läsa :-p
Nu lockar sängen ganska mycket faktiskt! Bye bye!
Johanna

Inga kommentarer: