lördag 31 januari 2009

Stökigt värre =)

Känns så underbart roligt att vi äntligen kommit igång med tvättstugan! Andreas rensade ut och tog ut skåpen för några veckor sen, men sen har det stårr still, det har varit så rörigt att vi inte orkat ta tag i det, sen har vi faktiskt inte vetat hur vi ska börja heller. Men i veckan så tog jag sats och började gräva i skiten... Rensade ut och tvättade upp allt. Idag åkte vi till färghandeln och köpte färg... Och just nu är Andreas i "stugan" (som Theo säger") och målar, andra o sista omgången! Det betyder att det värsta är klart. Nu är det det roliga kvar! Blir kanske att vi sätter dit "städgarderoben" imorgon, för Andreas tyckte visst inte att vi hinner åka till Ikea eftersom jag jobbar em imorrn med... Men när vi får tid för det ska vi köpa lite nya gardiner en fönsterlampa och lite inredning, får nog ta lite i taget för vi vet inte alls hur vi ska ha det...

Vi är ganska överrens om att det måste finnas nåt som man kan hänga upp blöta ytterkläder eller kanske till och med nåt större som man kan hänga tvätt på, inte så kul att ha det i vardagsrummet, det blir ju alltid stående längre än det behövs med... En skotork skulle va bra med... Det gäller att tänka praktiskt inte bara att det ska se snyggt ut! Får väl se om vi hittar en bra kombination... Är lite rädd för färgen, jag ville ha ljusblått, det sa andreas med att han ville, jag visade på färgproverna typ vilken jag ville ha, men sa att vi kanske skulle ha nåt ljusare för det är alltid mkt mörkare när man väl får upp dte på en hel vägg... Men inte det, Andreas ville ha en mörkare, men vi kompromissade och tog den jag ville ha från början... Mkt riktigt så blev den mkt mörkare än man trodde från början... men det ska nog bli bra ändå... blir nog snyggt när man får upp lite gardiner o skåp/hyllor o det... Nu är det bara blå väggar! Det va helt vitt innan, jag gillar inte det så mkt, tycker det blir så stelt, och jag är ingen pedant, ska man ha vitt så tycker jag att det ska va helt rent och snyggt hela tiden... Omöjligt om man har en snart två busungar som far runt och stökar!
Nä nu ska jag snart gå och sova... det är ju trots allt en dag imorrn också =)
Sov gott! Pusshej!
Johanna

Inga kommentarer: