fredag 9 januari 2009

Mammas egna tid!

Nu har innebandymatcherna kommit igång igen så nu har jag egentid på fredagkvällarna! Så underbart. Och ikväll börjar let´s dance! Brukar inte orka följa hela, men det är många intressanta personer med denna säsongen, så det kommer bli kul och se vad de går för :-)

Igår passade ju Emma Theo medan vi va i Kalmar på ultraljud, då hade min moster Ingrid skickat med en hemstickad tröja till Theo! De är så himla fina hennes tröjor och jag blir verkligen jätteglad när för sånna grejer. Tycker det är så personligt och fint! Det är tredje grejen han fått av henne nu sen han föddes, och allt är så himla fint. Blev så ledsen när han växte u sin förra olle, men nu fick han en till som han kan ha ett bra tag och som är lite mer "killig" i färgerna.

Dock inte jättesugen på att va med på kort, men visst är den fin!

Här är alla tre sakerna moster Ingrid stickat till honom. Overallen i mitten är tionde upplagan av hennes nalleoveraller som hon stickat till småttingar. Så himla fin med små nallar på fram och baksidan, kommer verkligen spara den alltid! Den ljusblå tröjan fick han våren 07 tror jag, har för mej att han va runt halvåret, kan ha fel... Superfin och användes mkt! Och nu igår då fick han den mörkblå som är till höger, superfin verkligen! Är såå tacksam! Tänkte åka förbi dem i Eringsboda nån dag med en blomma och tacka så mkt!

Måste verkligen öva upp min stickning lite så jag kan sticka lite till barnen. Kul att kunna matcha lite fint! Stickade ju faktiskt ett fint set till Theo i våras, blåbärströjan och mössan till det, det blev faktiskt fint, men jag kan göra bättre tror jag =) Funderar på att börja sticka lite till bebisen, men jag är ju faktiskt inte hundra på att det är en pojk, även fast jag tror starkt på det... Blir lite jobbigt om jag ska sticka allt i dubbla färger... Men jag kan sticka jordgubbs och blåbärsmössan, det tar inte så lång tid och sen kan man ju ge bort den färg som inte passar... Har rätt garn hemma till det nu! Känner att det kliar i fingrarna, måste göra nåt avslappnande terapiarbete =)

Nä nu ska let´s dance få min uppmärksamhet ett tag iallafall. Ha en trevlig fredagkväll!

Johanna

Inga kommentarer: