onsdag 7 januari 2009

Min lille prins

Åh vad jag älskar min lille prins, men just nu är jag aningen aningen trött, han vägrade sova, han vet att han oftast kan köra med sin mamma och det utnyttjas vill jag lova. Han är så lurig, jag la mej hos honom i sängen och då däger han- kissa potta! bara för att han vill gå upp och leka, funkar inte det så säger han -dricka vatten! och så fortsätter han så tills han förstår att det inte funkar... Men nu äntligen sover han, det tog bara en timme. Det värsta är att jag är så trött, så det va ju jag som låg o småslumrade i hans säng medans han låg o pratade om att vi (kanske) ska åka till simhallen i Tingsryd på lördag, och att Anna o Alma o Daniel också ska dit, och att han ska pussa Daniel då... Haha, han tycker så mycket om Daniel.
Japp imogon är det dags, ultraljudet! Hippi! Yessss! Då ska vi få se vår lilla bäbis! Är inte orolig alls denna gången, känner henne/honom ofta, typ nån gång i timmen. Det är nog ganska ofta för den här tiden tror jag, busig bäbis jag drar runt på! Snart halvtid med. Stressade upp Andreas med för ett par dagar sen, han har nog inte fattat att det snart gått halva tiden, det är ju faktiskt mindre än 5 månader kvar nu!
Igår va vi ute och åkte pulka, jättemysigt, efter ett tag iaf. Eftersom Andreas vurpade Theo så han landade på ansiktet så tog den en stund innan han vågade sätta sig i pulkan igen. Men vi lyckade övertala honom, han fick ha med fotbollen, annars hade det nog inte gått. Och så lovade vi att BARA jag skulle dra pulkan, han litade inte Andreas, haha. Så fort vi försökte byta så sa han bara -Mamma hålla! Sötis. Han pratar fortfarande om att han trillade ur pulkan och att han blev ledsen då och fick tutten, och att pappa är dum... haha.

Här kommer lite bilder med!

Superglad innan vi skulle gå ut

Här är efter han ramlat, lite ledsen, men finast i hela världen ändå!

Det gick bättre och bättre att närma sig pulkan =)

Till slut gick det riktigt bra! Bara mamma drar!

Uppdaterar imorgon efter ulet, jobbar till kvart i två sen bär det av. Det jag är mest nervös över just nu är hur jag ska lyckas gå utan att kissa på flera timmar... Hehe... Världsproblem!

Johanna

Inga kommentarer: