onsdag 14 oktober 2009

Två sovande barn och en slut mamma...

...hittar ni i detta huset just nu! Ungarna somnade på stört, helt slut. Theo tjatade till och med om att han ville sova en bra stund innan det va dags... Oftast får man tjata att han ska komma o äta kvällsmat och det.
Det har varit en lång dag. Nu har vi haft besök i form av Andreas familj med, det va nog det som tog Theos sista energi tror jag. Och min med för den delen, har kört på tomgång nu senaste timmarna känner jag. Känns som man städat och röjt hela dagen, sen kom alla, fram med fika, alla fikade, sen gick alla (inklusive Andreas som skulle på träning), bort med fikaresterna, ta hand om två något övertrötta ungar, mata två ungar samtidigt (vilket kanske inte låter så svårt, men Mille har precis börjat med gröten typ så han trillskas lite), natta den ena och sen den andra och nu har jag precis satt mej i soffan... och nu hör jag Milo, som INTE låter sovande... upp igen...
Fixat, bara gnällde till lite... Måste vänta några minuter så han sover ordentligt, sen blir det dusch för min del och slapp slapp slappa i soffan. För DET är jag värd!

Min mamma är min stora idol, vet inte hur hon orkade med tre ungar helt själv, minsta lilla Emma på 2år jag på 8år och Dea på 11år i början. Det är nog därför vi alla älskar varandra så mycket i vår familj. Och vilket jobb hon gjorde, vi blev ju alla perfekta ;-) Vår mamma är en stjärna!

Nu kallar duschen om mitt hår ska torka nån gång i år! Har glömt säga att jag börjat tappa hår nu! Gahhh trodde jag skulle slippa det denna gången, det trodde frissan med sist jag va där, men nu satte det igång. Jag har satt igång och knapra tabletter får se om det gör nån skillnad, tyckte det hjälpte lite sist, kanske psykiskt, kanske inte...
Nä, godkväll på er!

Inga kommentarer: