fredag 13 februari 2009

Friday night!

Ja då va det plötsligt fredag!
Har precis slagit mej ner i soffan med min choklad, mitt te och lite skvaller! Tänkte jag skulle hugga in snart. Theo har precis somnat, så skönt, somnade på två röda. Så nu ha jag nån timme för mej själv :-)
Idag har jag jobbat igen, och igår kväll, så det känns som att jag inte sovit mkt. Men imorrn är det lördag då slipper jag dra upp Theo och fixa iordning honom och mata honom och köra till dagis, så då kan man stiga upp några minuter senare iaf. Sen bär det av till Eringsboda på kalas, lillasyster yster fyller 20 år på söndag!!

Måste ju berätta vad min finaste gjorde igår, va själv inte hemma men jag lider med Andreas och känner hur paniken stiger bara jag tänker på det...
Vi har snölyktor på tomten som vi byggt och igårkväll när jag jobbade så lovade Andreas Theo att han skulle sätta in ljus och tända... Så han tog med sig grejerna ut och tände, medan Theo va inne... Då hör han hur låset vrids om, och känner på dörren LÅST! Inga nyklar ingen mobil, och Theo själv inne i huset! Alla dörrar låsta. Han försöker komunicera genom fönstret men Theo skrattar väl mest och härmar hans rörelser... Han har aldrig låst den dörren innan, och den kan va lite strulig när man ska låsa upp så att man måste snurra fram och tillbaka lite... Självklart känner han att paniken stiger, och börjar tänka hur han ska kunna lösa detta, enda sättet är ju att gå in till grannen och låna telefonen och ringa mej på jobbet så jag får köra hem med nyklarna, men då måste han ju lämna Theo helt själv! Fy fasen vad hemskt!
Men efter en stund lyckas han öppna. Jag säger bara tur att det inte va jag som va där, jag hade fått panik och börjat störtlipa! Nu kommer jag aldrig våga gå ut utan nycklar, inte ens slänga sopor eller hämta posten...

Nähä nu vill inte jag sitta här mer, ska kolla lite på teve med samtidigt som jag läser och gottar mej... Så är det jämt, man ska göra så mkt som möjligt samtidigt när man har tid för sig själv!
Pusshej på fredagen den trettonde!
Johanna

Inga kommentarer: