tisdag 3 februari 2009

Hej hej

Idag har vi varit på kyrkis, det va lite annorlunda kan man säga! Theo va äldst där idag, det brukar va många äldre där. Tydligen så har de lagt ner babycafét och sagt att alla de ska gå till kyrkis istället, och att de kanske ska sätta åldersgräns på kyrkis så det bara är små barn på tisdagar... Fan va stört isåfall! De kan väl ha sina onsdagar eller torsdagar eller vad det är de kan ju inte komma och köra bort oss! Antar att Theo inte räknas som en av de allra minsta längre. O snart kommer jag gå hemma, även om jag KAN lämna Theo på dagis 5 dagar i veckan så vill jag ha honom hemma alla fredagar och ibland tisdagar och då vill jag kunna gå med BÅDA mina barn till kyrkis.. Fy vad irriterande. Men det verkade som att det va bhv-tanterna som sagt att det skulle bli så, hoppas inte kyrkisledarna tycker det är nån bra idé! Självklart får de andra komma både tisdag och fredag men varför kan inte alla va där samtidigt? Isåfall får väl bhv fixa in nån ny ledare till babycafét, synd om det lägger ner, jag hade ju tänka börja där i höst... Kanske kommer igång igen innan dess...
Idag ska jag jobba kväll igen... härligt... nä fy vad trött jag är på kvällspassen nu. 5:e idag utan att ha nåt förmiddagspass mellan... Kul med tanke på att de finns de som inte har ETT enda kvällspass! Jag har 9st på 4 veckor Har inget emot att jobba kväll ibland, men då ska det ju va rättvist! Usch vilken surkärring jag är idag. Kan va så att jag vaknade på fel sida, eller rättare sagt jag vaknade av två fötter som sparkade mej i ansiktet om och om igen, flyttar bort dem, efter två sekunder sparkar de i ansiktet igen, det är som magneter på hans fötter och mitt ansikte...

Satt och läste lite på det jag skrivit under graviditeten med Theo, i denna veckan, v23, så handlade vi spjälsäng, madrass, kudde, lakan, filtar o en massa smågrejer... Kändes som att man va långt gången när vi gjorde det... Känns som jag har hur långt kvar som helst i v 23 denna gången. Lustigt.
Ska iaf kolla på skötbord igen imorrn när vi ska till ikea.. Har ju presentkort där med på lite mer än en tusenlapp som vi fick när vi köpte sängen och garderoberna :-)
Nä nu ska jag väcka Theo!
PUSSHEJ!
Johanna

Inga kommentarer: