söndag 8 februari 2009

Söndag = vilodag?

Kände att det va dags för lite klippning nu på kvällen innan badet, det va välbehövligt! Fast det blev väldigt kort. Ovan är före och under är efter! Det fick bli med nappen i munnen efter en lång dag!
Ja vi steg upp vid 9-tiden och åt frukost, sen åkte vi till Karlskrona och lämnade min bil, som ska va där till onsdag. Trodde leksakshuset skulle ha öppet idag, ville så gärna kolla på bebisgrejer ;-) Men det va helt stängt. Va en runda på cheapy, hittade helt oväntat en ny fönsterlampa till köket där. Sen ville Theo så gärna ha pommes när han såg det välbekanta M:et, så det blev en liten sväng in där med. Och så hade de ju de där bilarna ungarna får rita och hänga upp i taket så får de en gratis glass och deltar i nån tävling... Så vi åt glass i bilen på vägen hem, smidigt :-S
Sen när vi kom hem började Andreas skruva upp grejerna i tvättstugan och jag satte igång och sy gardiner, det tog några timmar, är inte så van att sy om jag ska va ärlig, men det gick till slut.. blev ganska nöjd, lite för breda bara men men det gick att dölja ;-)
Tänkte jag skulle visa lite före och efter kort sen, men jag vill ha upp nån hylla med innan känns lite tomt på ena väggen. Men jag blev skitnöjd med tork-anordningen vi fått upp med, som man fäller in mot väggen sen när den inte används. Och ingen dammsugare, hink, vertkygslåda inget onödigt skit alls som står på golvet i vägen! Stackars Theo har dock blivit lite lidande idag när vi inte har haft tid att underhålla honom heeela tiden. Han blir lite överaktiv ett tag och gör massa bus, men han måste ju lära sig att underhålla sig själv lite med... Men man får lite skuldkänslor ändå...
Måste erkänna att jag blev överraskad av Emilia igår i melodifestivalen, hon brukar va så tråkig och ha så stela/tråkiga låtar, men hon va helt klart bäst igår... Hon växte verkligen i mina ögon! Petra Mede va inte så dålig och jobbig som jag trodde hon skulle va, visst hon va inte superbra, och hon verkar alltid så stressad, men det va helt okej ändå tycker jag... än så länge!
Nähä vad tror ni? Morötter och dip? Eller glass med chokladsås? Världsproblem!
Återkommer imorgon!
Johanna

Inga kommentarer: