lördag 28 februari 2009

Trött som få...

Somnade inte förrän halv tre inatt typ, varje gång jag somnade till vaknade jag direkt för det va så obekvämt i soffan... Tänkte att jag skulle få sova lite längre på morgonen idag eftersom Theo inte sov nåt alls på dagen igår, men 07.00 kom han in till mej- Mamma! Mamma, jag har bajsat! Åhhh då måste man ju verklige gå upp, sen försökte vi sova lite till, men han bara låg och pratade och sparkades. Då kom pippi som räddande ängel, jag la mej i soffan och drog igång pippi så fick jag sova en stund till iaf, tills han skulle ha välling, men varje minuts sömn är guld värd nu!

Önskade så igår att det skulle va fint väder idag så Theo och jag kunde gå ut och gå med vagnen på förmiddagen så vi får lite frisk luft.
Och hur glad blir man inte när man vaknar till detta vädret!?
Och hur fruktansvärt arg blir man inte när man märker att Andreas tagit volvon till jobbet UTAN att plocka ur vagnen... Kul kul, och han kommer väl hem lagom tills jag ska jobba. Så vi kan ju gå ut en runda i trädgården, men jag ville verkligen gå ut med vagnen idag... Så trött och grinig och allmänt sur sitter jag här och kollar ut på det fina vädret och suckar...

Handla lite måste vi iaf, men vi har ju min bil här. Får passa på nu när blöjorna är superbilliga! Handlar man för 150kr så får man köpa ett paket för 89kr plus att denna veckan är det en 20kr kupong i bladet på blöjor, så 69kr för ett paket är ju inte så himla farligt! Har iofs 2 fulla paket i skåpet, men det går åt och jag tror det är dags att lämna av ett paket på dagis snart med. Tycker det va längesen nu...

Nu ska jag torka håret senblir det affären och sen leker vi nog ute en stund, tänkte att vi skulle föröka sova middag en stund sen, om han är tillräckligt trött vill säga!
Trevlig helg på er!

1 kommentar:

Malin sa...

Ja, nu ska vi alldeles strax iväg på kalas. Var bara tvungen att kika ute på nätet en sväng först. Man är ju nästan beroende... Vi får träffa dig och den lill* på annat håll snart istället.
Häng inte upp dig på vikten Johanna! Jag gick nog upp *funderar* 15-16 kilo med Melker, men då låg jag på 2 kg plus sedan graviditeten med Maximilian. Du gick ju ner så himla fint efter Theo och du kommer säkert att hamna där igen sen. Njut av att vara "på tjocken". Lätt att säga, svårt att göra - jag vet...
Får springa Emmaboda runt med vagnen sen dagarna i ända ;)
Ha en supermysig helg nu! *Kram*