tisdag 10 februari 2009

Hej hopp!

Idag ställde vi klockan på 8, då steg vi upp, fast vi va vakna innan dess, givetvis ;-) Sen tänkte vi åka till kyrkis, men varken Anna, Jessica, Nettan eller Anna skulle dit och då kände väl vi att det inte skulle bli så överkul... Men Nettan va här en runda med en overall som jag får låna till Theo nu, hans är för liten och jag känner inte riktigt att det är så stor meninga att köpa en ny nu för flera hundra när det inte är så jättelångt kvar av vintern. Så det va ju perfekt och jättesnällt av Nettan att vi får låna den. Sen sa hon att hon skulle köra och köpa lite frallor och undrade om vi ville hänga med hem till henne istället och fika. Så det gjorde vi! Hade nog inte tyckt det va så skoj på kyrkis idag, speciellt om det bara är en massa små bebisar nu och inga "ordinarie"... Så det va perfekt med lite "hemmafika" hos Nettan och Max istället, Liam va ju på dagis.

Sen körde Theo och jag till dagis och lämnade av honom direkt. Så fort vi kom in så frågade han efter Åsa, och hon va ju inte där idag, då blev han lite klängig och ville va hos mamma, men sen kom Asta, en av hans flickvänner ;-) Så då gav han mej puss och kram och sprang iväg med henne istället... De va så söta de två när de stod och vinkade i fönstret till mej =)

Idag ska jag jobba med Malin, kul, det hände ju inte för ofta! Imorrn är min lediga dag denna veckan, tanken va ju att vi skulle till Karlskrona och hämta bilen, men jag vet inte om vi hinner det eftersom Andreas inte kommer hem förrän typ halv 4 och de stänger där vid 4. Jag behöver verkligen åka in, dels för vi vill ha hem bilen men även för att jag måste byta mina byxor jag köpte på hm, de är lite för små faktiskt.. Eller de sitter bra nu, men jag kommer inte kunna växa nåt mer i dom... Och jag har en känsla av att jag kommer bli liite större innan bebis vill ut!

Just det ja, igår sålde vi sängen med, lite sorgligt men vi behöver nog inte ha två dubbelsängar! 1000kr fick vi för den, så nu har vi lite extra pengar som vi fått för grejerna vi sålt... Då är det dags att köpa nytt... Blir nog grejer till bebisen för det tror jag. Det rummet står på tur nu när tvättstugan är så gott som klar! Men jag vet inte riktigt hur vi ska göra, känner att det är lite väl vågat att köpa tapeter och tapetsera i blått eller grönt även om jag är ganska så säker på att det blir en lillebror :-) Men men det löser sig, h*n behöver inte ha ett eget rum den första tiden ändå! För då ska h*n ligga och gosa med sin mamma!

Usch nu blev det ett sånt långt inlägg som handlar om ingenting... jaja, läs den som vill :-P
Nu ska jag äta lite innan jobbdags!
Johanna

Inga kommentarer: