måndag 16 februari 2009

Tålamod sökes!

Antingen är Theo inne i en riktigt trotsis period eller är jag extra känslig med väldigt mycket brist på tålamod! Fast jag tror att det är en fin blandnin av båda. Man är van att få en stund för sig själv mitt på dagen då han sover, de senaste gångern har det blivit så att jag med sovit en stund, har verkligen kommit in i en trött-preiod nu... Försvinner denna tiden och ersätts med trots-klättra-på-bänkar-skrika-bara-för-att-det-är-kul-tjata-på-mamma-tills-hennes-öron-blöder-osv-tid så tror jag faktiskt att det inte är så konstigt om tålamodet ekar med sin frånvaro på kvälsskvisten...

Däremot har han varit jätteduktig idag och gått utan blöja hela eftermiddagen. Han har haft kalsonger och byxor (vilket brukar vara lite svårt, han tänker sällan på att det inte är blöjan som sitter där), kissat ett par gånger på pottan och fram till läggdags gick det superbra, eller det va under kvällsmaten han hade lite svårt att hålla igen, han säger till innan, men då snackar vi en halv sekund innan... Så det blev lite kissigt på stol, kalsonger oc i byxorna, men men han va jätteduktig hela tiden annars!

Nu hoppas jag att han ligger och sover gott så jag kan gå och vipsa gädde till min ostkaka som ja köpte innan.
Just det ja Ullared, antingen blir det om 2 veckor eller om 6 veckor... Våra scheman överlappar varandra så vi har bara EN ledig dag samtidigt på veckor så det blir lite klipp och klistra sen när det är en massa barn med i bilden så måste vi lösa det med barnvakter hit och dit med..

Nåja, nu känns det som att jag skrivr samma sak i varje inlägg, sorry! Nu slipper ni mej tills imorrn!
Johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig Theo är ju!:-)
Kul med Ullared!:-)
Åh SÅ GOTTIGT med ostkaka! Nu vill jag oxå ha!:-)
Puss&kram!
Pusshej!