fredag 27 februari 2009

Godmiddag!

Vilket underbart väder det blev idag! Det va så kallt imorse när vi drog oss till kyrkis. Kom hem för en stund sen och det va riktigt skönt ute. När jag kom hem från jobbet igår så märkte jag att jag hade tobaksnyckeln med mej hem så vi fick ju köra inom med den på morgonen med. De hade inte hunnit sakna den, det är ju mest bara jag som använder den. Tråkigt att behöva lämna över allt "mitt" till Ida snart. Tycker Malin kunde tagit över, hon är nog den som är mest insatt efter mej... Ida har nog inte så mkt koll på snus och cigaretter, det är väl iofs bra för henne, men det är nog en liten djungel om man aldrig haft med det att göra. Jag hade en bra fördel efter att ha jobbat hemma på macken i "yngre dar" där lärde man sig alla sorter och kunde alla dåvarande priser i huvudet, så jag blev tobaksansvarig ganska så snabbt när jag började här, efter Anna slutade då.
Anna är en tös jag saknar otroligt mycket, vi hörs ibland men alldeles för sällan. Anna är en riktig vän, det kan dröja flera månader mellan gångerna vi hörs, men då är allt precis som att vi pratade igår. Anna är en av de få människor jag litar på till 100%. Hoppas vi kan åka till dem snart, de har köpt hus och håller på att renovera, så jag tänkte de kunde bli färdiga först innan vi kommer och våldgästar dem.

Idag va det roligt på kyrkis, lagom med folk i blandade åldrar, på tisdagar är det bara bebisar typ, roligare om ett halvår eller så kanske när man själv har en liten... Men trist för Theo när det inte finns så många i hans ålder....

Om typ en och en halv timme så kör vi ner till Karlskrona och handlar, ska bli mysigt. Tänkte att vi kanske kunde äta på kina med, lite sugen på det idag faktiskt =) Kanske att vi åker förbi Andreas farmor med, så hon kan fastställa att hon tror att det är en pojk i magen... Det sa hon i julas men hon ville vänta några veckor och träffa oss igen så hon kunde säga mer definitivt... Hon hade iofs fel sist nu på Andreas kusinbarn... Jag är ändå rätt säker på att det blir en liten lillebror, om jag inte sagt det innan ;-)

Nu ska vi se om vi kan ta en favorit i repris och hämta täcke och kudde och lägga oss i soffan och gosa...

Inga kommentarer: