torsdag 26 februari 2009

Tjolahopp!

Nu har jag hämtat min älskling från dagis, han ville INTE hem idag, han va ute och lekte, och ville givetvis gå in med de andra barnen som redan fått gå in. Känns tråkigt tt det ska behöva va så. Hoppas verkligen att det ändras tills ha blir 15 timmars barn på riktigt när lill*n kommit. Bättre 5 timmar i tre dagar istället. Idag va han ju bara extra eftersom annars blir det bara 1 dag denna veckan, så nu har han varit där i tre timmar. Grusig och skitig va han nu vill jag lova, fick tvätta ordentligt i ansiktet när vi kom hem, galonisarna ligger ut tillsammans med vantarna, de behöver en rejäl avspolning innan de får komma in i huset! Nåja jag är glad så länge jag slipper hoppa i vattenpölarna med honom!


Min kära syster Emma och jag har bestämt att när jag ploppat ut bebisen så ska vi "tävla" och se vem som når sin målvikt snabbast! Börjar givetvis inte direkt när vi kommit hem men på hösten nån gång tar vi tag i det. Min värsta mardröm är att bli en fet bullmamma som inte har tid att bry sig om sitt utseende alls. Men visst det måste ju finnas gränser, barnen kommer ju alltid först! Känner mej som damen på bilden, alla kläder man kollar på är 14 storlekar för små! Fast nån stor rumpa kommer jag nog aldrig få ;-)

Nu ska jag lägga Theo och skala lite potatis, sen blir det slappa några minuter igen innan väckningen och matdags. Lite te och mörk choklad blir det nog i "pausen" med :-) Ska bli skönt att komma till jobbet en sväng ikväll, segar ihop om jag är ledig för mkt!

Hej så länge!

Inga kommentarer: