onsdag 18 februari 2009

Hej och hå vecka 26!

Ja då då va det vecka 26 då... Nästan så att man börjar bli lite rund om magen, ser ut som jag svalt en boll... Ja då va det bara 15 veckor kvar 3 månader kvar att jobba typ, kanske lite mindre, jag vet inte vi får se när det närmar sig. Mona är glad så länge jag kan ta mina helger iallafall...
Idag har vi varit och fikat, jo det är sant. Inte riktigt lika fint väder idag, men jag funderar på att dra ut en runda med Theo i vagnen idag, behöva röra mej så mkt jag kan... Fuskade lite och tog bilen till affären därifrån tog vi vagnen till fiket och sen tillbaka och hämtade bilen och körde hem.. Det va ju sjukt kallt idag!!
Många mammor och barn som fikade idag, roligt! Men Theo va lite elak mot Maximilian idag, stackarn, han tog och dunkade en leksaksbil jätthårt i huvudet, man såg verkligen att det gjorde ont... Hoppas inte vi skrämde iväg dem så de inte vågar sig tillbaka! Och lilla lilla Melker va med också, sååå liten, usch vad jag blir nervös nu, jag kommer aldrig våga gå ut och fika med två barn om Theo alltid kommer va lika busig... Men sååå söt han är då, bara två veckor gammal!
Man säger alltid samma sak när man ser sånna små, är de verkligen SÅ små i början!?

Vagnjakten har börjat, vi har nog bestämt oss för att det får bli en syskonvagn. Bor man som vi gör så är det nog smidigast, Theo skulle aldrig palla stå på en ståbräda, han skulle inte ha ro med det. Och han tycker ju fortfarande om att åka vagn. Nu gäller det bara att hitta en som passar. Har ett krav och det är att man har liggdelen vänd mot sig och Theo vänd framåt. Finns ju hyffsat billiga vagnar som man bara kan har framåt, de är visserligen mkt billigare, men jag vill kunna se min lill* hela tiden och jag kan inte tänka mej att Theo vill sitta mot mej och glo på en tråkig gammal mamma hela tiden... Nåja vi får se. Andreas ska ner och hämta bilen idag, ska se om han kan ta och hämta lite info på babyproffsen...
Nu ska jag väcka min lille plutt, annars somnar han inte ikväll!
Pusshej!
Johanna

1 kommentar:

Malin sa...

Oss skrämmer ni inte iväg så lätt ;) Boys will be boys, inte sant? Nästa gång kanske det är Maximilian som slår en bil i Theos huvud... *Uscha*
Klart du vågar dig ut med två barn om jag vågar. Vi får hjälpas åt och springa efter den som är närmast *hihi*