onsdag 4 februari 2009

Vecka 24!


Ja idag va det dags att byta vecka igen, vecka 24! Spännande! Rullar på ganska bra, mindre än tre veckor till nästa bm-besök. Ja jag vet, spegeln är jätteskitig som vanligt! Och Kläder på golvet och obäddat i sängen, men klockan va typ 8 o vi hade precis stigit upp!

Ja, idag har vi fikat som vanligt. Blev bara Anna, Jag o Jessica o kidsen idag, lugnt och skönt... Handlandet efteråt va inte så himla lugnt och skönt, Theo bara rev ner och kastade runt grejer och skrek och gapade... Usch va arg jag va på honom. Men vad gör man. Fick bära på honom så han inte skulle riva ner mer, men jag får så sjukt ont när jag bär honom nu... Höll på att börja gråta när vi va på väg därifrån... Sen va vi ju tvugna att gå till järnvägskiosken och hämta hm-paket med... Bar honom hela vägen, det va så mkt trafik då...

Och lite av en babyboom blev det ju idag med, så jag passar på att skriva:
Stort Grattis till Donne och Titti till den söta lilla pojken! (måste säga att jag blev chockad, trodde verkligen det skulle komma ut en tjej)
Och Stort Grattis till Malin och Magnus och Maximilian till er lilla Melker! (dåliga på att uppdatera webbisarna i kronoberg!)

Nu längtar man ju ännu mer, tänk va mysigt de har det nu, en liten liten liten bebis o gosa med! Bara 4 månader kvar *phu*
Mona (chefen) sa igår att det spelar ingen roll vad jag såg på ultraljudet, det kommer bli en flicka, 50cm 3800 gram och mörkt hår... En liten knubbig tjej blir det säger hon. Hon är helt säker, det går inte att diskutera! Men jag är ändå ganska säker på pojk faktiskt!
Kom på en rolig sak med, nu har jag varit gravid i varje månad, blev gravid i januari med Theo och han kom i oktober, blev gravid i september denna gången och ja, januari är ju redan förbi... Så om det blir ytterligare barn så har jag iaf kläder för alla säsonger :-D

Ja idag blir det en tripp till ikea med, får se hur kul det blir med en gnällspik till son... Vet att han kommer vägra sitta i vagnen när vi kommer dit... Så då blir det skrik och bråk igen. Snacka om att testa gränser HELA tiden, men som sagt det gäller att hålla på reglerna och vara bestämd.
Hm ska vi också hinna med hoppas jag, behöver verkligen nya byxor, hoppas de har några hyffsat billiga... Har två byxor till som ligger i garderoben, men de slutar under knät,känns inte som det är rätt säsong för det nu... hinner kanske använda dom lite i slutet. Annars har jag bara två par jeans och de ena är så taighta att jag får ont i magen av dom och de andra har jag på jobbet så de är ju inte så kul att springa runt med när man är ledig... ville verkligen ha en kjol med, men det är så onödigt att köpa för mkt, man vet ju inte om det blir fler barn sen.

Glömde ju berätta att han micrade videokameran igår, så nu är den också paj... sjukt roligt. Så det blir till att köpa en ny tills bebis kommer, de är ju inte billiga!

Shit va långt det blev, nu ska jag väcka Mr.T
Ha en bra dag!
PUSSHEJ!
Johanna

Inga kommentarer: