onsdag 1 juli 2009

Sjukstuga....

Usch ja, allt har vart frid och fröjd idag, och hur skönt va det inte när åskvädret drog fram! Lite väl långvarigt kanske och drygt med strömavbrott, men man kan ju andas! Sen står vi i köket och fixar lite då kräks Theo rätt ut... Först trodde jag att det berodde på att han precis hinkat i sig massa vatten... Men sen säger han att han vill kräkas igen så jag ställer fram en spann och när vi sitter i soffan och pratar så springer han upp till spannen och kräks mängder! Och igen och igen och igen... tror det är 6 eller 7 gånger nu. Han är jättehungrig och vill äta, men det går ju inte... Tycker så fruktansvärt synd om honom. Men han är såå duktig som kräks i spannen och verkligen känner när det är på gång... Hoppas hoppas hoppas att Milo inte får skiten, jag kan ta det bara han slipper... Han är för liten!
Allt blev så jobbigt nu, Theo skulle gå sista dagen på dagis imorrn (uppehåll i 5 veckor sen), men det blir ju inget med det. Andreas har helgen på runes så då får jag va själv med barnen, tror inte nån vill komma och hjälpa mej när man haft magsjuka... Jag hade inte velat det iaf... Ja vad gör man, lite låst kan man säga...
Vill bara att han ska slippa kräkandet nu så han får sova inatt...!

Måste ju säga en sak, om när vi va på bvc idag... Haha! Vår vanliga "tant" har semester så vi hade hon som har det andra distriktet här... Jag vet inte men det känns inte som att hon har alla indianer i kanoten... Läkaren la upp milos bok på bordet, då kollade AnnBritt på den och sa
- Jasså, heter han Milo??
- Ja det gör han, sa jag.
- Jag trodde han hette Hult Svensson, alltså Hult i förnamn... Jag tyckte det va lite konstigt... sa hon då...
Haha, det va faktiskt väldigt kul om man hör det live... Stackars unge att heta Hult i förnamn hahaha...

Nä nu ska jag bära in en säng i Milos rum så ska jag o lillen sova där inatt så får Theo sova i min säng bredvid pappa... Godnatt!

1 kommentar:

Jeanette sa...

haha! Det är Ann-Britt i ett nötskal! Det är så typiskt henne att kläcka ur sig en sådan sak!
Hoppas att Theo blir friska snart och jag håller tummarna för att Milo slipper det! Ha det bra kram