söndag 17 januari 2010

Tjillevippen =)

Denna grabben stod för en hel del bus idag, syns kanske i ögonen? Det enda sättet att få honom med på kort är att säga att han ska va en tiger =)
Det blev en superhärlig söndag här hemma. Vi åt frukost och mös i lugn och ro. Enda planerna för dagen va som sagt att både Andreas och jag skulle pallra oss ner till gymmet, vid olika tillfällen givetvis.
Lite innan elva knackade det på dörren, Theo flög ju upp och skulle öppna, jag skickade bort Andreas med till dörren eftersom jag gick i sunkkläder och osminkad... De öppnar dörren och Theo blir överlycklig och hoppar runt i huset och tjoar "Emma! Emma! Emma! Emma!" Helt utan fövarning kom min fina syster och ville hälsa på =) De hade snokat på bloggen och kommit fram till att vi skulle va hemma hela dagen så hon tänkte överraska oss, och det gjorde hon med!!
Emma och jag tog turen till affären eftersom allt va slut osv... Köpte lite fika som vi smaskade på vid lunchtid. Sen så tänkte vi att Emma såg ovanligt pigg ut så det måste vi ändra på, så hon fick ta båda barnen själv medan Andreas och jag stack till gymmet samtidigt! Första gången det händer, att vi är där samtidigt alltså ;-)
Det hade gått superbra med barnen, det va första gången hon hade båda själv, men jag litar på min syster och vet att hon klarar det!
Hur skönt som helst att komma iväg till gymmet, lite för mycket folk för min smak, men men man får trängas lite helt enkelt. Fick även upp Andreas på min favorit, trappmaskinen, tror han förälskade sig lite smått i den med =)
Sen kom vi hem, och efter en incident med köttfärsen så fick vi åka till affären igen och köpa ny, sen blev det spaghetti och köttfärssås, supergott =) Sen åkte Emma hem till Ronneby, via Eringsboda...
Nu har grabbarna precis somnat efter mycket bus och mys, älskade trollungar, kör verkligen slut på en varje dag!
Kommer strax med ett till litet inlägg =) Bye bye!

Inga kommentarer: