onsdag 8 april 2009

Allt ska ske med list...

sa farfar och tog lössen mellan tårna!

Idag blev det ingen sovmorgon i detta huset. Upp vid 7 o kolla på pippi! Men det va ganska mysigt att ligga och gosa i soffan kan jag tillägga!
Ja jag kan ju erkänna nu direkt att det inte blev nån promenad för min del igår... KOm på att tiden inte räckte till, eller det är det jag skyller på iallafall :-P Jag la mej i solen en stund istället, inte helt fel det heller =)

Har inte riktigt gjort upp planerna för denna dagen, solen börjar visa sig liite lite. En liten cykeltur blir det nog om en stund iallfall, eller promenad... skönare att cykla... eller? Såhär sitter jag och velar tills ikväll... haha. Nä det ska fatksitk bli skönt att komma ut lite, lekparken med kanske, eller blir det i eftermiddag när pappan kommit hem.

Japp Vecka 33 idag! Känns som att det varit en lång v 32, men det är nog för att man hunnit med så mycket! 8 veckor kvar nu! Det är inte så mycket... Börjar bli galen på vagnvelandet! Ska vi ha en syskonvagn eller inte? Va och kollade på babyproffsen för ett par veckor sen, blir en babytravel isåfall, men Theo känns lite stor, men jag vet inte... usch usch va svårt! Jag vill ju kunna ut och gå med båda mina barn sen. Om sanningen ska fram så är det kanske inte jag som velar mest... jag är nog mest för, det är nog den andra hälften som mest kollar på det negativa... Kanske är svårt att se då det är jag som kommer gå hemma med barnen, vill ju inte behöva ta bilen vart man än ska, speciellt när det är sommar/höst... Visst man behöve rju inte köpa hem den innan bebisen kommit man kan ju avvakta och se hur det känns, men självklart vill man ha allt klart... Andra som har sånna här problem eller är det bara jag!?

Nu blir det gos en stund till, sen får vi maka oss upp. Blir ingen sovmorgon imorrn heller trots eftermiddag på jobbet, Theo ska ha påskfirande på dagis och de vill gärna att han kommer, speciellt eftersom han inte ska va där igen förrän nästa torsdag.
Ja så är det. Ha en trevlig onsdag!

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Ja nästa vecka är det kyrkis!
Tycker du att det är tidigt att stiga upp vid 7? Det är ju rena rama sovmorgonen för min del, vi va uppe vid 6 idag

Jeanette sa...

ja, jag kan hoppa över kyrkis för det är trevligare att träffas och fika på hemmaplan!
ska vi söga att vi fikar och är här, det går ju bra att vara inne också om vädret inte håller!?