måndag 13 april 2009

Fix o trix dagen!

Godkväll!
Imorse vid frukosten bestämde vi oss för att göra nåt vettigt idag. Och som jag berättat tusen gånger här så håller vi fortfarande på att rensa ur "extra-rummet" som kommer bli bebisens rum. Har ju offrat garderoben i det rummet och satt den i tvättstugan så det ligger en del kläder överallt i hela rummet, typ sånt man använder skitofta, typ balklänning, tärnklänning, kostymer och liknande. Så vi bestämde oss för att åka in till Kalmar och shoppa loss lite =) Vi åkte först till IKEA och hittade faktiskt en hel del grejer, mycket smågrejer som var välbehövliga, så därifrån åkte vi nöjda. Träffade min kära vän Anna också, springer alltid och kikar efter henne när vi är där, men det är inte ofta man ser henne, hon brukar spinga runt en del!
Sen åkte vi till bauhaus, har aldrig varit där innan, va ganska trött men vi hittade iallafall en ny vaxduk att ha ute på altanen. Sen blev det lite smågrejer här och var.

Väl hemma grillade vi och åt ute på altanen för första gången i år (jag vet att vi är sena, men så är det när man jobbar som man gör). Fast först tvättade Theo och jag av utemöblerna, och la på den nya fina vaxduken =) Kanonmysigt!
Sen kom jag igång igen och började rensa ur hall-garderoben, det fanns en del skit där med kan jag säga. Har doc inte gjort den enda saken jag verkligen hade planerat att göra idag, tvätta bebiskläderna! Suck, det blir än en gång uppskjutet. Ska se om jag hinner det imorrn, men nu kännse det som att det är bättre att jag väntar till helgen iallafall.

Ikväll vände vi Theos säng, han har ju en sån där som blir typ en "miniloftsäng" när man vänder den, så nu har han klättrat upp och ner en stund innan det va dags att sova... Känner mej inte så nöjd med den sängen faktiskt... Tycker den borde va lite högre så han åtminstonde kan stå upp när han är under den... den tar ju liksom så stor plats med i hans lilla rum... Fast han sover ju kanonbra i den så jag ska väl inte klaga för mycket.

Imorrn blir det fika hos Nettan!?? Tror jag? Messade lite med Jessica innan och hon ska följa med och fika för första gången med Alexander, ska bli kul att få se honom. Vi har saknat dem på fikorna och kyrkis de senaste gångerna nu!

Nu ska jag kolla hur det går med klädkammaren, sen ska jag slänga mej i duschen! Godkväll!

Inga kommentarer: