torsdag 30 april 2009

Snabb uppdatering av dagen!

Jag är verkligen pisstrött och måste sova så mkt jag bara kan inatt!
Jag steg upp vid 5.50 imorse, dagis-jobb-dagis. Hem och laga mat, Theo och jag satt och mös lite på altanen med lite jordgubbar , inte fel, fast jag längtar till i sommar när det är mer smak på de... Sen bestämde bar det av till valborgsmässofirandet på (säger man på?) Bökön, åkte dock hemifrån liite tidigt så vi stod och huttrade ganska så bra när de andra familjerna kom. Sen blev det tipsunda och lite bus... Det va ett ganska stort gäng som skulle gå tillsammans, så det tog en stund och vi delade oss ungefär 16 gånger tror jag =) Tur det inte va så stort så vi gick vilse ;-) Theo va ju lite busig med och hoppade och bokstavligen rullade runt i en hög med aska som låg på marken... Inte så kul, men det verkade resten av folksamlingen tycka. Nåja vi får väl bjuda på det... Tvättmaskinen går nu och jackan är upphängd ute efter en rejäl handtvätt, barn är barn, så är det!

Theo red på hästen med vilket chockade mej svårt! Han har knappt vågat klappa en häst innan, men han tjatade hela tiden när vi kom dit att han ville sitta på hästen. Så vi provade och vi kom en bra bit innan han fick panik av hjälmen! Han ville inte ta på den, men gjorde det till slut ändå, men sen började han slita i den och tyckte den va läskig. Men jag lyckades få bildbevis när han sitter själv på hästen! Får lägga in det imorrn.

Nu känner jag att jag behöver sova några timmar innan det är dags att stiga upp och dra mej till jobbet igen! Slutar vid 15 imorrn så det är inte hela dagen iallafall, skönt det. Lördag blir det Eringsboda, för då ska vi träffa världens bästa bror som är hemma över helgen! Ska bli såå kul, va några månader sen nu! Och Theo har givetvis saknat honom, frågar ofta om Dea är hemma när vi ska åka till mormor =)

NU ska jag sluta! Godnatt och ha een fortsatt trevlig valborgsmässoafton!

Inga kommentarer: