onsdag 29 april 2009

Denna dagen blir svårt att slå!

Jag har verkligen haft en underbar dag idag, har mått kanon och inte haft tråkigt en sekund!
Dagen började med att jag vaknade vid typ halv 8 och låg och snurrade och såg att solen smet in lite vid rullgardinen. Sen orkade jag inte ligga kvar mer, så jag gick upp och skulle duscha tänkte bara kolla till Theo så jag öppnade försiktigt "Hej Mamma! Jag har sovit gott" Världens gladaste gosigaste unge hittade jag i sängen =) Vi gick till teven och startade pippi och så skulle jag slänge mej i duschen. Tänkte bara kika in hos Emma och se om hon kunde ha lite koll om Theo blev grinig, och där låg hon minst lika pigg som oss, och det är inte vanligt! ;-) Men det beror nog lite på att vi inte har nån rullgardin i det rummet så det va ju väldigt härlig morgonsol där inne =)
Så skönt när lla är på så strålande humör så tidigt!

Jag dushcade och gjorde mej iordning, vi åt frukost och skickade iväg ett mess till Jessica, vi hade pratat om att vi skulle kika över och fika lite där idag. Så när vi va klara hoppade vi in i bilen körde förbi affären och landade hemma hos familjen Larsson-Strömberg.
Vi hade hur mysigt som helst, Theo och Sebastian lekte så bra tillsammans, hoppade studsmatta, grävde i sanden sprang och körde med alla bilar och bara allmänt busade! Vi satt först inne och drack te och fikade, sen gick vi ut och satte oss på altanen, så himlans skönt! Fast vi höll väl på att svettas halvt ihjäl men vi njöt! Alexander va så snäll och låg och sov i vagnen typ hela tiden. Kommer verkligen bli full rulle när Alexander och vår lill* börjar röja runt med, speciellt om vår är en pojk också.

Pratade lite om midsommar med, vi hade så mysigt förra året så det blir nog en liten repris, ska kolla med familjen Jäghagen/Lenartsson med. Det blir ju lugnt detta året eftersom bebisen förhoppningsvis kommit då!

Föräldrargruppen igår va verkligen kanon! Så skönt att vi fick sitta och prata om vad vi ville och liksom mer lära känna varandra, tiden gick så fort och det va verkligen jätteskoj! Mer eller mindre alla pratade denna gången så det va verkligen behövligt att "slippa" Pia denna gången.

Imorrn är det valborg, vet inte riktigt vad som händer, det verkar inte bli nån brasa pga eldningsförbudet... Det va en brandbil utanför vårt igår och fyllde på vatten, så Theo ville ju bort och kolla så de gick bort och pratade lite, då sa de att om det inte regnar innan dess så kommer det nog inte bli nån eld, inte ens under bevakning... Men vi hoppas på tipsrunda och lite skoj ändå, får forska vidare imorrn!

Ja efter vi fikat idag så åktre vi hem och lunchade lite, sen skulle vi ligga och sola, men jag kunde ju inte va still så jag började vattna landet och det sådda gräset, sen gick jag på rabatterna och pionerna på framsidan. Grävde även bort en bit uppväxt gräs runt rabatten, rensade bort nässlor och maskrosor och annat skit som jag inte orkat ta tag i innan (japp sån är jag, inga gröna fingrar här inte). O så det blev sååån skillnad, jag är så nöjd! Jag bjuder grannarna på den roliga synen av en höggravid kvinna i bikini och kort kjol krypandes på alla fyra, samtidigt som en lillasyster sitter bredvid på en brassestol och löser korsord!! Theo satt på gräset och lagade äggemacka med lite härlig lera som han blandat ihop =) Men det va skithärligt att få lite gjort, och jag hade inte ont alls förrän efter en stund när jag suttit och vilat lite på altanen...

Efter detta va det dags att laga lite mat, blev hemmagjord pizza och sallad, även lite glass efter det! Sen bestämde vi oss helt plötsligt för att vi skulle köra in till Kalmar och köpa en ny gräsklippare, och ett par grejer på ikea som vi glömde sist vi va där.... Så då va det bara att packa in oss i bilen och köra! Fick tag i allt vi va ute efter. Det blev en gräsklippare och en hylla, tyg och en pajform på ikea. Precis vad vi va ute efter! När vi kom hem körde jag Emma till Rävemåla där Fia och Nisse hämtade upp henne. Sen kom jag hem duschade och nu sitter jag här! En hel del har hunnits med idag! Och lite bränna har jag lyckats få med, ite mycket att komma med kanske, men man får gå ut lugnt i början! Man får passa på nu medan man kan, blir nog inte jättemycket solande i sommar!

Just det ja, en sak till, idag är det vecka 36! sen 37 sen 38 sen 39 sen 40 och sen är det dags! Hoppas att den vill vänta till juni med att komma ut, även om det vart skönt om den kom innan, men jag VILL ha en junibebis!

Så mina vänner (och andra) om ni orkat läsa ända hit är ni inte dåliga! Men nu ska jag ge mej, jobbar tidigt imorrn och fredag, sen ledig två dagar till! Skönt skönt skönt! Ha det bra!

1 kommentar:

Fam.Bohman sa...

mm känner igen de lite... ibland är man piggare å då blir de fullt upp, men de värsta är att man känner av de mer på kvällen, men skönt att få nått gjort...
Du är duktig du Johanna.
Ha de underbart i solen...