onsdag 8 april 2009

När hockey är på teve sitter jag vid datorn...

Uträkning utgår från dagens datum: Ons 8 apr 2009.
Din graviditet startade Ons 27 aug 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 10 sep 2008 (ägglossningen).
Du är på dag 225 av 280. (80,4%).
Du är i vecka 33.Du har gått 32 fulla veckor och 0 fulla dagar (v32+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 2 jun 2009
Du har 55 dagar kvar till beräknad förlossning
Ja för er som orkar fortsätta läsa om detta eviga graviditetstjat så har jag lagt upp en liten bild på magen, och lite siffror... 55dagar kvar! Shit 55 dagar kvar! 55 dagar är typ 55 dagar!
Idag njuter jag av att va gravid, är såå otroligt skönt att inte känna av foglossningen nu, lite lite kan det hugga till ibland, men det är inget jag bryr mej om =) Jag är faktiskt på väldigt bra humör idag, konstigt kan man tycka!
Till slut blev det en liten cykelrunda idag, men det tog tid innan vi kom iväg så det blev inte så långt. Får komma förbi en annan dag Nettan! Men det kändes skönt att få lite frisk luft och röra lite på sig. Va en runda i affären nyss med, va tvungen att lämna nycklarna kände jag, tycker det är jobbigt att ha dom hemma. Så då köpte jag lite glass också, gottigott, så den tänkte jag att jag skulle äta strax, blir kanske lite te till det.
Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: