tisdag 14 april 2009

Vad är det för dag?


Helt förvirrad över vilken dag det är hela tiden, jobbigt med helgdagar som förlänger helgen! Plus att jag är ledig på en tisdag vilket aldrig inträffar!
Idag har vi varit på fika i Lindås, trevligt, märks dock att man inte är härifrån när det börjar pratas om folk de andra gått i skolan med... Men men, jag är en stolt blekingebo och skulle inte byta mina klasskompisar eller skolor jag gått i!
Theo va lite elak mot de andra barnen på slutet så då tog vi cykeln och styrde hemåt. Tyvärr så blir det så ibland närhan är trött, det räcker med att nån tar en leksak från honom så får de ett par tillbaka i huvudet... Vad gör man!?
Natten gick bra i den vända sängen. Vaknade vid halv åtta av att Theo satt och pratade i sängen om att han skulle klättra ner, han blev nog lite förvånad när han vaknade och låg så högt upp!
Fick till slut tag i Pia (mvc) idag, har ju inte fått mer info om föräldragruppen sen jag va där sist för tre veckor sen. Hon blev jättechockad när jag frågade om det va idag, "-men har du inte fått brev om det? Jag skickade ju det den 25:e mars! Visserligen med b-post men det borde ju kommit fram nu! Tänk om INGEN fått sina inbjudningar!?" Hon blev helt uppstressad och nervös, så nu sitter hon säkert och ringer runt till alla :-P Men ikväll 17.15 blir det iallafall föräldragrupp för första gången med den här bebisen! Ska bli skitskoj att se vilka det är mer som ska ha samtidigt. 8 par ska vi tydligen va så det är ju ändå en del folk. ETT par vet jag som ska va med i samma grupp, men som sagt jag har ingen aning om vad det är för några människor eller vad de heter, känner bara igen de från affären ;)
Skönt att det är idag iallafall, jag har ju bytt och grejat med Malin. Så kul är det ju inte att jobba kväll-morgon så man gör det helt i onödan. För det är så det blir onsdagkväll och sen torsdag morgon...
Idag hade jag mycket som skulle göras, men inga av mina planer gick i lås... Köpte ju nytt tyg till köksgardiner igår, så jag tänkte ge mej på att sy dom... Men jag har ju ingen symaskin så vi tänkte fråga Andreas mamma om jag än en gång kan låna den, men vissa va ju så sega igås och sköt på att fråga tills det va för sent och hon redan va på jobbet... Hoppas det går bättre idag! Sen bad jag honom också ta ner Theos gamla kläder från vinden, jag vågar inte klättra upp där och bära ner en så stor plastback, speciellt inte när man har en Theo som börjar klättra efter... Men det hann han ju heller inte göra igår, så vi bara slappar just nu...
Hoppas på att min kära syster Emma kommer snart så vi får lite sällskap. Hoppas hon inte glömt bort det bara!
Pratade med min bror igår, han va då i Stockholm och skulle åka buss hem till Malmö. Han hade precis kommit hem till Sverige igen från New York. Han hade haft det kanonbra, dock en liten lustig start. Han hade blivit stoppad i tullen på väg in i landet av riktiga "cops-poliser" och fått sitta med dem i ett litet rum i två timmar! Usch vad hemskt, han sa att han va skitnervös, han visste ju inte vart hans klass va eller vad som skulle hända, de hade ju kunnat sätta honom på nästa plan hem igen. Men till slut släppte de honom och hans klass satt ute och väntade på honom! Jag fattade ite riktigt varför de stoppade honom, men jag tror att det va att hans namn va lite suspekt, och sen när han berättade att hans pass hade blivit spärrat innan så blev de ännu mer misstänksamma... Stackarn, nu är han iallafall hemma och hade skitskoj resten av tiden.
Nu ska vi gå och hämta posten, sen ska vi laga lite mat!

Inga kommentarer: