fredag 17 april 2009

Snabb uppdatering av min fredag!

Tjingeling!
Jobbade som sagt mellan 9-16 idag, man sitter inne och kollar på det fina vädret och bara längtar ut! Men nu är jag ledig i FYRA dagar! Så nice... vet att jag sagt det hundra gånger, men jag tycker att jag behöver det, har så mkt som ska göras här hemma nu!
Kan vart nån på jobbet som blev lite avundsjuk när jag först sa att om 4 veckor jobbar ja sista dagen, och sen sa jag ses på onsdag ;-) Hehe, semester innan ledigheten =)

Pratade lite med Moppa idag, hon frågade hur långt det va kvar och så... Så jag sa att jag jobbar 4 veckor till och sen är det drygt 2 veckor till... "Jaha, min ena son kom som nu, och den andra kom om två veckor" (hon syftade då på vilken vecka jag är i). Shit, vet att det inte är så ovanligt att de kommer tidigare, men jag har verkligen inte tid med det, har sååå mkt kvar att fixa och så vill jag ju ha de där två veckorna ledigt innan h*n kommer!! Men nu är det verkligen inte så långt kvar...

Vi skulle gå en runda idag bla till affären, och jag som verkligen trodde att foglossningen va typ borta... haha, eller hur! Fick så jäkla ont, Andreas sa att vi skulle vända hela tiden, men jag sa att det går snart över, men det gjorde verkligen inte det! Så jag får nog lägga promenaderna på hyllan ett tag till verkar det som! Får hålla mej till cykeln, det går ju det med =) Men vi kom iallafall till affären och tillbaka med en liten omväg på det så dte blev ju några kilometer iallafall. En timme va vi iväg, även om dte gick sakta ibland!

Sen har jag faktiskt börjat ge mej på gardinerna till köket, har sytt lite, tar resten imorrn! Har ett par grejer på schemat imorrn och söndag, får fördela det lite praktiskt!
  • Sy klart gardinerna
  • Eventuellt köra in till nybro och kolla efter stolsdynor och ny duk (roligast om allt är nytt)
  • Tvätta ett par maskiner
  • Sortera och lägga in allt i den "nya" klädkammaren (allt ligger i sovrummet på golvet och överallt!
  • Rensa upp bland klädsäckarna i bebisrummet, och ställa ut det som ska slängas i garaget
  • Rensa badrumsskåpet och kolla vad som ska inhandlas på apoteket innan bebis kommer
  • Tvätta bebiskläderna! (för femtonde gången på schemat)
  • Köpa plantjord(om jag hittar nån som kan hjälpa mej bära dom!
  • Fixa iordning i trädgårdslandet.
  • Städa
  • Leka med Theo tills jag svimmar!

Detta är ju mest önsketänkande att jag ska hinna med, men vafan, jag är ju ledig FYRA dagar :-P Jag vill ju hinna packa väskorna med... Men det blir nog på måndag så jag kan handla alla smågrejer. Tanken va ju att vi skulle till lekparken med alla mammor och pojkar på måndag, men jag vet inte om vi kan det, det kan ha ploppat upp något som sätter käppar i hjulen för alla våra planer.... får avvakta och se. Vill ju gärna träffa lite folk när vi är hemma själva i FYRA dagar! ;-)

Oj detta skulle bli ett snabbt inlägg, men det blev lite längre... nåja nåja jag är ju ledig i FYRA dagar så det gör inget. Men nu ska jag nog ändå ta och sova lite!

Godnatt

Inga kommentarer: