söndag 5 april 2009

Lediga helger försvinner alltid för fort!

Söndagkväll igen! Tänkte sammanfatta helgen som varit, blir mycket sammanfattningar nu, man har ju inte tid att sitta vid datorn när det är så fint väder =)
Igå tog vi som sagt tåget ner till Karlskrona för att Theo skulle få åka lite tåg. Han tyckte det va jättekul, blev dock lite trött så han sov mesta delen av hemresan... Här kommer ett par bilder =)


Stolta killen med biljetten i handen =)
Sånt här leende flög på honom när tåget startade!
Lite tidsfördriv i Karlskrona innan affärerna öppnade! Jätteskojjigt och sååå underbart väder!
Och så promenerade vi bort till Theos gammelfarmor (Andreas farmor) och fika lite. Theo hade bara ögon för wienerbrödet som blev över!
Andreas farmor är en sån som alltid gissar kön och har sina teorier, tvivlar dock väldigt starkt på hennes bedömning av just min mage... Hon stod länge och kollade och sen sa hon "Men du! Det är TVÅ!" Det kom lite oväntat! Haha. Kan hålla med om att den inte ser likadan ut som förra gången, men jag tror till och med chansen att det är en flicka är större än att det är två... Oh well, vi får se!
Idag har Mamma och Dan varit här och fikat lite, det är så kul varje gång de kommer, Theo blir alldeles till sig, det sprätter i hela han och han vet inte vart han ska ta vägen bara springer runt och hoppar och skuttar samtidigt som han ska berätta tusen saker samtidigt!
De stannade i ett par timmar kanske sen gick vi ut i trädgården för att fixa lite, fick lite gjort, flyttade en buske och grävde lite i trädgårdslandet rensade lite och diskuterade lite vad vi skulle hitta på... Har en massa projekt som vi tänkt på ett tag. Nästa sommar blir det att måla huset iallafall, känner att det inte passar sig riktigt denna sommaren ;-) Men vi ska "bygga om" rabatten och plantera om lite buskar lägga lite marksten runt altanen, och det gamla vanliga plantera i krukor och sånt.
Jag är verkligen så långt ifrån en hemmafru man kan komma känns det som, gillar inte att städa, laga mat, eller fixa och greja alls, MEN när jag är gravid då kliar det i fingrarna och jag går lös på det mesta... När vi kom in idag så satte jag igång och rengjorde spisen, ugnen och fläkten, sånt man verkligen ALDRIG gör annars, sen började jag rensa skåp och greja... När Theo badade så gav jag mej på handfatet och skåpen därinne och skulle inte Theo göras iordning för natten så hade jag hållt på än. Fortsatte iofs med mej själv sen och gjorde inpackning och rakade benen och fixade lite som man inte alltid orkar med på kvällarna... Helt sjukt, men bra!
Nästa helg jag är ledig ska mamma komma upp och hjälpa mej i rabatterna och jordgubbslandet, ska bli såå skönt att få lite hjälp med det för jag hatar vår rabatt, får ingen ordning på det alls... Jag ska tjata till mej ett staket med, vill så gärna ha det iår! Nåja tjat lönar sig! (hoppas inte Theo läser detta ;) )
Grannungarna va här en stund innan med, minsta tjejen, tror hon är typ 7år frågade om jag skulle föda barn igen, haha, ja det hade jag tänkt sa jag... Sen frågade hon en massa om det blir en pojk eller flicka och vad den ska heta... Efter en stund säger hon " Om det blir en flicka så blir Theo storebror!" hehe ja det blir han ju :-P
Nu ska jag ta och uppdatera mej på vad som hänt i andra bloggares liv under helgen! God kväll!

Inga kommentarer: