lördag 18 april 2009

Godkväll!

Ja vi segade till rätt så bra efter förra inlägget, städade bebisrummet lite till, men sen blev det lite gnälligt. Känns som man måste ha koll på lillgrabben hela tiden, har inget lås på altandörrarna, så när han känner för att gå ut så gör han det helt enkelt...
Han är iofs duktig, går aldrig ner från altanen utan att jag är i näheten.. Men det känns som att det är en tidsfråga. Han tänker ju inte på det om grannbarnen står och ropar på honom, då vill ju han springa dit och leka. Han har varit lite övertrött och gnällig nu ikväll, hoppas han inte håller på att bli sjuk bara... Han har iofs sovit middag nu de två senaste dagarna på dagis och inte sovit nåt alls idag så det kan ju va så att det hänger på det.

Vill ju gärna komma iväg till Eringsboda imorgon! Theo ser fram emot att leka med Leo och Hugo (vet inte hur jag ska förklara dem, men typ "extra-plast-bonuskusiner)om de också kommer. Och han pratar ständigt om när Dan hissade upp Davids bil på liften i garaget, han kan prata om det hur länge som helst verkligen, så det kommer nog bli ett hett ämne imorrn =)

Imorrn blir det troligtvis att iaf rensa bland bebiskläderna, har ju äntligen fått ur alla sängkläder ur byrån, OCH den står på rätt plats, inte illa, så nu ska det fixas =) Har dock märkt att gardinerna inte alls blev bra... Har bara gått efter hur gardinstängerna sitter, och de sitter för lågt och för nära, så det blir nog att köpa lite nytt tyg nästa kalmarbesök... Ser lite knasigt ut även om gardinerna i sig blev ganska okej... Så typiskt när det väl blir av! Skäms snart över att behöva låna maskinen hela tiden. Får tjata på min mamma att skaffa en snart, känns lite bättre!

Nu ska jag sova, har fått mycket gjort idag, trots att jag då lagt halva dagen på gardiner som jag ändå kommer att göra om när jag köpt nytt tyg! Tur att det inte kostar så mycket... Ska ju ändå in till Kalmar snart och hyra babyskydd tror jag... Känns bäst att ha med bas denna gången, för en lat mamma som jag. Jag kommer ju köra en del själv med barnen så då känns det ganska så smidigt att bara klicka i den lille =)
Godnatt!

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Va duktig du är som ha sytt gardinerna, men om du vill så får du låna min maskin för den står bara och sammlar damm för tillfället!!!

Johanna sa...

Inte det minsta duktig, är ingen riktig hemmafru som du som är en hejare på att baka och sy!
Tack för det, jag hör av mej om det behövs!