lördag 18 april 2009

Känner mej ganska så duktig!

Har kommit en bra bit på vägen idag. Började med gardinerna efter dusch och frukost imorse, gick inte riktigt som jag tänkt, så jag sprättade upp det ett par gånger innan jag kom på hur jag skulle göra. Tog en paus i mitten nånstans och åkte till affären och pantade och handlade lite grejer. Bla tråd i rätt grå färg och en sprättare, välbehövligt, den tråden jag haft innan va vit till ett grått tyg, ingen höjdare när man är kass på att sy, det blev ju liksom inte spikrakt!
Men sen fick jag ihop allt, är dock inte helnöjd, men bara jag hittar en duk och stolsdynor så ska det nog gå bra. Har också fått in alla sängkläder, dukar och gardiner i klädkammaren, känns skönt! Tvättat tre tvättar, just nu går diskmaskinen för fullt med. Theo och jag har hunnit leka en del också, vi hade ett litet race med såpbubblor, hur kul som helst, man blir som barn på nytt. Vi köpte också en drake som vi får testa en annan dag, det blåser inte så mycket nu. Vattnat och rensat upp bland mina blommor. Putsat köksfönstret också, haha latmask, men jag va tvungen att ta det nu när jag satt upp nya gardiner, ser inte så nice ut med små handvatryck över hela rutan :-P
Nu ska vi ta nya tag och fortsätta en stund till! Hej hopp!

Inga kommentarer: