torsdag 2 april 2009

Trött sjuk och helt ur balans...

Ja vår lilla tripp till Ullared tog verkligen på krafterna.... Jag fick sova typ 3 timmar på natten innan och sen va det upp och köra... Som om jag inte är tillräckligt trött ändå nu!

Resan upp gick jättebra, fort och smidigt. Vi skulle stanna på McDonalds fö frukost, men när vi kom dit såg det väldigt släckt ut... klockan va 6.20 och de öppnade vid 7, så det blev ingen frukost där... Köpte kaffe och choklad på macken bredvid istället, det dög också =)
Vi kom lagom fram lagom till öppning stod väl i kö i typ en minut innan de öppnade och vi påbörjade vår shoppingrunda. Det va inte lng kö så vi kom in direkt. Tog rundan runt barnkläderna, hittade en hel del till Theo, fanns inte så mkt fina grejer till bebisar men lite grann blev det. Höll på att få en snyting av Ellen när jag köpte en liten bebismössa i blått =) Haha, ni får se ni får se!
Sen betalade vi och gick ut, mycket hungriga nu! Så klockan 1.30 åt vi värsta middan, kycklingspett med stekt potatis, helt okej faktiskt. Fast vi lät nog som ett gäng kärringar när vi satt där, kycklingen smakar säkert gummi, potatisen är inte färdig, för mycket broccoli, för lite sås... haha. Men sen kom vi fram till att det va ganska gott ändå... Det ligger nog "tantgnäll" i luften där uppe tror jag.
Sen va det dags för nästa runda. Leksaker, babysaker, inredning, godis och allt annat... Då kan jag erkänna att jag började blir rätt trött... mkt folk vid detta lagret.. Tanterna kör som idioter och kör de på en så blänger de och kör vidare... Man har ju blivit irriterad för mindre! Grrr...
Nåja, tror vi va klara typ halv 2 och då va det verkligen kanonväder... kul när man ska sitta flera timmar i bilen! Hemresan gick seeegt, tog nästan en timme längre än ditresan... konstigt.
Vi stannade på mcDonalds och åt och fikade i Värnamo, för nu hade de öppnat :-P Sen gick det ännu segare hem... man va trött, en del mer än andra ;-)
Jag somnade 20.20 igår... men vaknade dunderförkyld... blev täppt redan när vi kom ut från gekås men imorse va det värre... suck. Men det va bara att köra till jobbet och se glad ut! På lunchrasten fick jag dock springa över till apoteket och köpa mej lite nässpray, så jag kunde andas och rensa upp lite. Men cheeeeeseeee vad det sved i näsan sprang fram och tillbaka och snöt mej hela tiden för att det gjorde så ont... Får se hur det går ikväll, funkar det inte så får jag köpa en annan sort. Är så rädd för att få bihåleinflamation igen... Inget kul. Hade ju ett jättebra spray som jag fick i somras när jag hade bihåleinfl. men det får jag inteta när jag är på tjocken... Livet är allt bra tungt ibland...
Sen tänkte jag lägga mej på soffan och vila en stund efter maten, men Andreas satt brevdid som en jäkla polis och skrek varje gång jag somnade... Usch då blir man ju på bättre humör...verkligen...

Är iallafall väldigt glad att foglossningen höll sig något lugn och natten blev riktigt skön! Har givetvis en massa bilder från igår... Men jag tänker ha dom till framtida utpressning på mina kära vänner... Haha. Nä jag lägger in dom när jag har tid och ork. Tänkte faktiskt gå och lägga mej snart, jobbar tidgt imorrn, och det är hockey nu, så jag passar hellre på att vila ut ordentligt.

Ja jag skriver väl mer imorgon, är helt slut i huvudet och har en hickande bebis i magen, PRECIS som storebror höll på... Denna är dock lite mer hårdhänt, men men bara två månader kvar idag! V. 32 igår ju, missade det lite =) Ska sova bort förkylningen nu, Good Luck Chuck!

Inga kommentarer: