lördag 11 april 2009

Hej hopp!

Bara en dag kvar nu! Sen får jag va ledig i två dagar... oohh så skönt! Men då kommer väl skitvädret. Men men den dagen det problemet...
Idag gick det ganska fort att jobba, första timmarna flög iväg men de två sista segade sig fram i snigelfart! Uääsch, fick ju sitta i kassan i 7 timmar med, inte så skönt för ryggen eller magen för den delen... Bara två jobbhelger kvar sen, bara att stå ut! Slutar vid tre imorrn med jag har ju kvällen hemma.

Måndag tisdag ska jag plocka fram bebiskläder och tvätta allt nytt och gammalt och lägga ner i byrån... längtar verkligen! Blir nog att fälla ett träd på måndag och pula lite i trädgården. Skulle behöva inhandla ett par blomlådor med, är det nåt öppet på måndag eller? Har ingen koll på sånna här helgdagar.

Har vart i Eringsboda idag, åkte direkt efter jobbet. Riktigt trevligt, som vanligt där =) Emma och Fia va också där och åt, de skulle ut och festa i Karlskrona sen. Måste säga att jag är liite avundsjuk på de som kan festa och sitta ute och dricka vin och röka, sååå sugen på det nu.. Men men får väl snällt vänta till nästa sommar!

Måste ju berätta hur duktig min store pojk är! Från att jag åkte till jobbet och till nu ikväll har han varit utan blöja! Hela dagen! Har blivit ett par olyckor, men man måste ju börja nånstans. Det svåraste är när han inte är hemma, då har han inte riktigt tid att känna efter när han behöver kissa, då bara kommer det... Men han har inte bett om att få ta på sig blöja nån gång! Likadant med nappen, inte haft sen imorse! Så duktig, tycker det är jobbigt att ta allt på en gång, han blir ju stor så snabbt!! Fast jiiiisses vad skönt om han är blöjfri tills lill*n kommer! Likadant med nappen, skönt om han vant sig av vid den om lill*n sen ska börja med det... Svårt sånt här. Men ingen press, känns som det löser sig nån gång ändå =)

Har fått mer komentarer om magen denna helgen, tror alla som gissat kön tror på flicka, när jag då säger att jag tror det är en pojk, då kommer den vanliga kommentaren " det säger du bara för att du är rädd att bli besviken"... suck, seriöst!? Tycker lite synd om alla som är så könsfixerade. Jag TROR VERKLIGEN att det är en pojk, och NEJ jag är fortfarande inte ledsen eller besviken för det! Det roliga är att det alltid är folk som själva har barn som säger så... då kan man ju undra vad de tycker om de nån gång får "fel" kön på sina barn... stackars barn!

Happ, det känns som att det snart är sovdags igen, känns inte som jag göra annat när jag väl är hemma... Bara man kommit till jobbet och öppnat så är det ganska lugnt sen, fast söndagar är lagom dryga, förmiddagarna iallafall... Men men det kanske händer nåt kul imorrn, man vet aldrig =)
Sov gott allihopa!

Inga kommentarer: