torsdag 23 april 2009

Hej hopp!

Theo och jag har precis vaknat till lite, vi somnade såå skönt på soffan till Pippi när vi kommit hem från fika/dagis. Det vavälbehövligt idag har sovit lite illa inatt känner jag. Theo trivdes inte i sin säng så han skulle sova helst uppe på mej från 23 tiden... Så jag har haft en som sparkat från insidan och en från utsidan inatt, inget jag rekomenderar...

Nu ska vi snart äta lite, blir bara lite varma mackor idag, Theo äter riktigt med sin pappa sen i eftermiddag när jag jobbar...

Just det jag har varit på fikan idag. Hade jag haft Theo med mej hade jag nog vänt i dörren tror jag det va lite väl mkt folk, blir mycket bättre sen när vi kan va ute! Plus att alla barn (och föräldrar) är rädda för Theo så det blir lugnare att va ute sen! Det va trevligt att sitta och prata lite med lite folk, men det va lite varmt och trångt, och så känns det ju alltid konstigt att va där utan Theo...
Nu har jag bannemej bestämt mej för att det blir en vagn! Tror jag :-P Fast det lutar åt att köpa en ny faktiskt... De nya ligger på 5500 typ och de bagagnade ligger 4000-4500 om man ska ha en något ny... så då tar jag hellre den tusenlappen. Det betyder ju med att det är lättare att sälja den om de ligger ute så dyra på nätet! Jaja, det är ju som sagt inte bara jag som bestämmer...


Plus att vi fick en lite oväntad utgift på bilen nu, 5500kr för nåt jävla skit som gått sönder lagom till nu när man snart ska sluta jobba! Det är liksom vad vagnen kostar så det känns surt... Bilar är bara till problem, de bara kostar! Har man dessutom två så är det ännu värre. O så va det givetvis volvon denna gången, den kommer vi verkligen behöva nu ju! Sen är det ju det med dörren med, passagerardörren fram går ju inte att öppna, skulle fixat det med nu, men det är ju ytterligare 1500... Tur man fick hyffsad lön denna månaden, men ändå, finns inget tristare än att lägga pengarna på bilarna! Nu har jag inte tid att sitta här mer!

Hej hopp!

Inga kommentarer: