fredag 3 april 2009

Konstnär och påskpyntare

Ja det är min son det =) Idag har jag ju jobbat till 15.00, snurrade till det onödigt mkt när jag skulle handla så det tog en stund innan jag kom hem. Väl hemma mötte jag familjen i trädgården, så jag tar med Theo in och vi äter lite mellanmål. Sen går vi ut och klipper björkris och pyntar lite fint. Blev lite mer än beräknat jag har så sjukt dåligt med krukor och vaser, så jag kunde inte ha påskliljorna och riset i samma, nåja, det blev bra till slut =)

Efter vi gjort det, jag det tog ju inte fem minuter direkt, så gick vi in och skulle måla lite, köpte fina tavlor i Ullared som jag tänkte vi skulle göra Theos hand och fotavtryck på, han blev ju 2,5år i måndags, min stora kille! Det gick jättebra, är supernöjd! Köpte två stycken så jag lät honom måla fritt på den andra så kan vi sätta upp den på väggen sen.

Nu sover han gott och jag är supermätt, har ätit massa mat! Har en chokladkaka som ligger i skåpet och väntar men tro det eller ej, den lockar inte så mkt...

Hur trött är man egentligen på den här jäkla hockeyn, förstör såå mkt, funderar ärligt på att ge med mej och köpa en teve till sovrummet... så man slipper skiten!

Imorrn blir det tåg till Karlskrona, ska bli mysigt, får se vad Theo säger, han tror att vi ska hämta nån vid tåget, det har vi ju gjort innan så det är väl det han minns... Men nu ska jag ta och slappa, läsa lite i "fredag" bilagan, har inte hunnit göra det på jobbet, så jag köpte med den hem. Är fortfarande helt täppt i näsan, inget vidare faktiskt...

Ha en trevlig kväll! Pusshej

Här kommer lite bilder med =)

Här pyntas det för fullt! Han körde järnet och tryckte ner allt i vasen, fick dock ändra om lite sen när han tröttnat

Sen ville Theo med ta kort, man får hjälpa till lite och ducka så man kommer med i bild... Blev ju ganska bra hehe

Min lille konstnär =) Så koncentrerad och så duktig!

Resultatet, superfina tavlor som snart kommer komma upp på väggen!

(måste be om ursäkt för min dåliga svenska och alla konstiga uppbyggnader, är sjukt dålig på detta just nu känner jag, skyller på graviditeten, det är bevisat att man blir trögare när man är gravid, vi kör på det )

Inga kommentarer: