måndag 20 april 2009

Nu är jag igång igen!

Hör och häpna, nu har jag fktiskt börjat tvätta bebiskläderna, två maskiner klara, en kvar =)
Sååå mysigt. Har också vart på apoteket och handlat det som behövs därifrån, lite salva, vaseline, bindor och lite sånt... Theo fick lite utbrott därinne på golvet och jag svettades ihjäl i värmen, men det gick bra ändå. Men nu ska vi nog klara oss den första tiden iallafall =) Handlade schampo, deodorant duschcreme och sånt som jag kan packa ner i min väska med. Lättast att köpa nytt sånt så man slipper greja med det sist sen. Känns som jag kommit långt i min planering för bebisens ankomst. Andreas ska ringa och boka babyskydd från babyproffsen med, för det har vi bestämt oss för nu. Jag är inte säker på att det kommer fler barn sen och då känns det lite onödigt att köpa nytt nu. 450kr för 8 månader är ganska okej ändå tycker jag, har sett Jessicas och det va jättefint! Sen är det typ bara vagnen med vi ska bestämma oss om... minsta beslutet!

Just det, har ju varit på mvc med =) Hon tror jag kommer landa på ungefär lika många pluskilon som med Theo, jag tror ett par till :-P Allt såg bra ut, även hon hade problem med att förstå hur denna bebisen ligger. Men hon trodde att den ligger på högersidan nu. Tyckte även att magen va hög, men sf 32 i v 34 (33+5)känns inte för stort väl? Låg ju på 31 med Theo (vilket jag tror är en felmätning för att det va en vikarie då) och då va de nästan på väg att skicka mej på tillväxtultraljud för att den va låg... men men, efter en stund sa hon att det va normalt... Hon kände iaf att H*n låg med huvudet nedåt, fortfarande rörlig. Hjärtljuden låg på 148/min.
Blodtryck och socker och sånt såg bra ut.
Nästa gånga ska jag får alla papper som jag ska ta med till bb, nu är det iaf bara 2 veckor till nästa gång, skönt att slippa vänta en månad!
Imorrn är det föräldragrupp igen, ska bli kul! Hon pratade lite om det idag, att vår grupp är lite speciell eftersom ingen känner nån annan och så la hon till att det är ju lite svårt med thailändskorna för man vet inte om de förstår och de säger inte nånting. Men det blir nog bra, har ju bara träffats en gång.

Nu blev detta jätteointressant för er som är trötta på graviditetstjat, men nu är det bara typ 6 veckor kvar!

Nu ska jag gå och se om min trötta pojk vill vakna lite. Lät honom sova idag eftersom han vart lite hängig även idag. Hoppar kyrkis imorrn med tyvärr... Fast jag tror inte det är vattenkoppor längre, men man får nog ta det lite lugnt ifall ifall.... känns inget kul att smitta ner alla bebisar ;-)

Inga kommentarer: