måndag 7 december 2009

Blod saffran och tårar!

Jo jag gav mej på lussekattsbakat, eller ja, jag började... Milo va inte på bra humör så jag fick bära honom samtidigt... När jag stod och grejade med en sak så fick han (den långarmade bebisen) tag på bunken med den upplösta jästen, det skvätte överallt! Hela mina byxor hela golvet up på bordet och upp på väggar... Hmmm ja, då va mami en galen mami! Hade givetvis inte mer jäst hemma :-P Men efter vi lugnat ner oss lite allaihop så satte vi oss på Milos lekfilt och skulle leka lite, han sitter ganska duktigt själv, oftast... Men nu skulle jag bara vända mej och ta fram leksaker och då välter han över med nappen i munnen och det blöder rejält från munnen på min stackars bebis! Det är första gången han blöder riktigt. Usch va hemskt!

Vad har vi lärt oss av denna dagen!? Lämna aldrig Milo med blicken en sekund!?

Pusshej!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hehe.. Så har jag också lyckats göra massvis med gånger, alla bullar man ska baka.. Blidde inga lussekatter då?

Ulrika sa...

Och gulliga lilla ungen. Klåfingrig och allt. Hade ju gärna sett hela din dag inspelad på film eller nåt, haha :)
Kramisar

Johanna sa...

Sara, jo det blev lussekatter, vid 22.00 va jag klar med dom! Haha! Fast de blev inget vidare faktiskt :-1p

Ita, det tror jag säkert! När jag skulle natta Theo sen och skulle dra ner hans rullgardin vad gör den långarmade bebisen då!?
Jo han lyckas slita tag i en blomma i fönstret och vips så har man lite mer o göra... Typ damsuga o plantera om blommor :-P