torsdag 10 december 2009

Nu gav jag upp!!

Ja dagen började väl inte som en dröm precis... Andreas skickade ett sms om att vår lilla peugeot inte startade och att han tagit volvon till jobbet...
Oh Yeah, vi är ALLTID superstressade på mornarna och kommer typ aldrig iväg i tid känns det som. Men men det va bara att packa ner ungarna i vagnen, tack Gud för att det inte regnade idag!!
Dit gick det ju bra men min lille Milo är inte ett stort fan av att ligga i vagnen som ni vet, och nu har han kommit på hur han kan krångla ännu mer genom att trycka ifrån med benen när han sitter (han sitter längst upp i liggdelen). Det ser ut som att han är på väg ur vagnen och jag måste stanna och sätta ner honom och då blir det gnäll och gnäll... Så det tog en bra stund att komma hem.

Nu är det ju så att vi måste hämta Theo sen med, men nu fick det va nog, jag pockade bort liggdelen och satte dit en mjuk åkpåse och en bygel och hoppas att det duger för Milo sen när det är dags. Jag ville verkligen inte sätta honom framåt än, men har jag egentligen något val? Vi kommer ju ingenstans annars. Och att bära honom och köra vagnen samtidigt... ja det säger ju sig själv!

Nu kommer han sitta bredvid Theo och så kommer han se en massa nytt, tror han kommer gilla det. Men sen kommer ju nästa problem... Kommer han nöja sig med att åka bakåtvänd i sin egen vagn sen? Alltså i enkelvagnen... Ja det problemet får vi ta då!

Kollar lite på Nyhetsmorgon, de sa nyss att medelåldern för förstföderskor i Sverige fortsätter att öka, i Stockholm är de äldst, där är medelåldern 29,7år. Minst är medelåldern i Dalarna, där det ligger på knappt 27 år. Förstföderskorna i Stockholm är dessutom smalast av alla förstföderskor i landet... Jaha där ser man...

Nä nu ska jag slappa lite medan Milo sover, det är ju snart dags att gå och hämta Theo igen!

Inga kommentarer: