tisdag 22 december 2009

Julstök och stress!

Jag är liite dålig på att skriva nu, har helt enkelt händerna fulla! Idag har jag knappt suttit still. Direkt när jag steg ur sängen åkte träningskläderna på och jag (som så många andra) for till gymmet. Verkligen många som vill kunna synda med mycket god mat och slappande i jul ;-)

Sen åkte vi och lämnade Theo på dagis och efter det drog vi till fototeket och sen en runda till get dressed, haha där vände vi i dörren, visst är det bra när det är halva priset men så snygga kläder är det inte så man vill stå i kö i flera timmar... Billigt men det finns gränser... Sen svängde vi förbi fiket och åt lite sen frukost med Daniel som också fördrev tiden medans Alma va på dagis (vilket vi visste eftersom vi sprang på honom på dagis och sa att vi kommer och gör honom sällskap) Milo fick med lite mat på fiket och sen va det dags att åka tillbaka till dagis igen och hämta Theo...
Hemm igen så drog vi igång och städa, städa städa. Andreas åkte ut för att hämta granen, kanonfin, den finaste vi haft tror jag! Fast den kommer inte in förrän imorrn! Fiskgratäng va det på dagens meny och sen va vi mätta och glada igen =)
Tog sedan bilen in till systemet och fototeket, skulle även hämta ut två paket på konsum, men jag hade lämnat mitt leg hemma så jag tar det imorrn istället. Nu har jag dricka till juldagen och sista julklappen blev äntligen klar! Här kommer lite bilder från helgen iaf :

Milo testar krypkvalitéten på morfars golv, kanon =)
....
Morfar och Theo skriver meddelanden med Emmas telefon :-p
...
Pappan och Milo hemma hos pappa (min alltså ;-))
...
Busen som satt still lika mycket som han brukar ;-)
...
En bild från måndagens shoppingrunda, eller pausen på Åhlens ;-) Milo va superglad hela tiden och jätteduktig i affärerna!
...
Ja gårdagen spenderade vi alltså i Karlskrona och Ronneby. Shoppade på dagen och firade lite jul hos pappa i Ronneby på kvällen. Jag fick en fin träningsväska, puma, hade önskat mej en ny. Invigde den imorse när jag halkade ner till gymmet, den funkar =)
Det blev inte så sent så vi va hemma vid 20.30, lagom, då packade vi upp varorna och slog in lite julklappar, det är så himla många i år så vi tar det i omgångar!
Känner att detta inlägget blev lite bakvänt, men ni får ta det så! Nu ska jag sitta och slappa i soffan en stund, imorrn blir det nya tag men då blir det bara EN gång till city sen är vi hemma och myser och fixar det sista! Köttbullarna slänger jag mej på direkt på morgonen, ahr så mkt färs så mina ögon kommer va som köttbullar när jag är klar!
Tänk hörrni att det är dan före dan före dopparedan idag, underbart. Snart dopparedan, åhhh vad jag älskar julafton.
Vår julafton kommer se ut ungefär såhär;
Vi stiger upp efter att ha myst en stund i sängen, tänder granen och ser att tomten varit här och lämnat paket under natten. Äter frukost. Öppnar paketen, leker och busar en stund innan vi ska göra oss iordning. Åker till barnens farmor och umgås och firar med barnens farmor och Kent, deras farfar, deras faster och kusiner, äter julmat kollar kalle anka, och jultomten hittar förhoppningsvis ut dit med =)...
Sen bär det av till Eringsboda, hem ljuva hem ;-) Då äter vi lite till ;-) Kollar på Karl Bertil, sen kommer nog tomten igen, för vi har varit SÅ snälla =D Sen efterrätt, gissa vad, världens godaste, med saftsås... mmmm, bästa på julafton ;-p
Sen somnar barnen och då åker sällskapsspelen fram =) Tjihooo, alltid lika kul! Vi är ett gäng, Mamma, Dan, Dea, Emma, Daniel och David och så vi. Åh va roligt vad jag längtar!
Nä nu blev det långt! Återkommer imorrn! Pusshej!

Inga kommentarer: