tisdag 8 december 2009

Fruktstund och rasism...

Theo och jag har lite fruktstund... Han kom till mej och sa - mamma jag är lite hungrig, kan jag få ett äpple? Sååå söt, finare ögon finns inte förutom lillebrors då, de ligger på delad etta ;-)
Så nu har vi suttit och ätit äpple, nyttigt och bra!

När Jessica och jag satt på fiket idag och fördrev tiden innan kyrkis så kom en stammistant fram till oss (alla som läser nu och bor i Emmaboda eller liknande vet preciiis vem jag menar ;-) )
Hon känner ju igen mej från jobbet och kommer ofta fram och pratar om hon känner igen mej vid det tillfället. Idag kom hon fram och frågade vad min bebis heter, Milo svarade jag ju då... -Men varför kan ni inte ge era barn svenska namn? sa hon då... Hmm ja du jag tycker att det är fint liksom, haha. Sen började hon dra massa ramsor om Götebrogskravallerna och Rosengård med alla utlänningar som tar över Sverige... Haha vi bara satt och glodde på henne. Sen frågade hon vad Jessicas bebis heter, -Alexander heter han. Och ja det va ju godkänt :-P
Haha denna tanta, men hon avslutade med att vi är för unga för att förstå detta... Ja vi kanske lär oss nån gång när vi vuxit upp :-P

Milo har sovit över en timme nu, skööönt! Julkorten va det ja! 38stycken!

Inga kommentarer: