tisdag 2 juni 2009

2:a juni----> Ingen bebis!

Nu har Theo och jag kommit hem från Jessicas, har haft en supertrevlig förmiddag med massa fika och bus. Jessica va så snäll så hon hade kvar Theo medan jag körde bort till mvc, skönt, det underlättar lite om man slipper ha med honom.
Skönt att slippa sitta hemma och bara vänta, tiden går ju fortare om man kan sitta och klaga på värmen tillsammans ;-)
Theo blev minst sagt gnällig nu innan vi skulle åka, såå övertrött! Nu ligger han på soffan och halvslumrar till fem myror... Snart dags för matlagning med... Skönt att solen gått i moln, det kommer nog snart regn med, det längtar jag till, helt sjukt varm heeeela tiden!

Dagens mvc-besök gick smärtfritt...
Blodtrycket va bra denna gången, hjärtljuden låg mellan 150-144 så det va ju klart bättre än sist =) H*n sitter inte helt fast/ fixerad, lite ruckbar än, men det spelar ju ingen roll, det fixar sig ändå!
2 kg hade jag gått upp på två veckor, typ bara vätska!! När hon tryckte på magen så sa hon att det syns väldigt att jag lagt på mej vätska, det blev massa vita fläckar där hon tryckte... Annars sa vi inte så mkt mer idag, har fått en tid nästa tisdag som jag INTE tänker gå på!


Din graviditet - BF Tis 2 jun 2009
Uträkning utgår från dagens datum: Tis 2 jun 2009.
Din graviditet startade Ons 27 aug 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 10 sep 2008 (ägglossningen).
Du är på dag 280 av 280. (100%).
Du är i vecka 40.Du har gått 39 fulla veckor och 6 fulla dagar (v39+6).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum idag
Du har 0 dagar kvar till beräknad förlossning.

Nä jag kan berätta att detta är sjukt drygt, hade inte räknat med att gå över, farligt det där... Men men vad gör man, väntar, väntar. Gick ju inte över med Theo, mamma gick över EN dag med mej, annars fick hon 10 dagar tidigt på de andra! O denna värmen... det va kul första dagen, nu känns det som att orken är helt borta och svetten rinner, Theo blir gnällig.... usch usch!

JAG VILL HA MIN BEBIS NU!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

förstår det min vän men nu tycker jag hon kan komma i morgon:-)

puss på dig/ellen

Sara sa...

Jag gick över 1 dag med robin, så inatt kan du ha bebben! Kram

Ulrika sa...

Hej Svensson.
Nu när jag kollade på den kommentaren om bloglovin så ser jag att det var en helt annan Johanna. Jag tog bara för givet först att det var du :)
Ledsen och säga det igen men jag tror verkligen på fredag....
Ta det lugt i värmen...
Kram

Rebecka sa...

Fasen också. Det var ju idag det skulle ske. Vill ju dela min födelsedag med din bebis...

Kramar!