tisdag 30 juni 2009

Goddagens!

Morgonen började väl inget vidare idag. Jag vaknade av klockan vid 7 sen råkade jag somna om, va sjukt trött kan jag säga! Sen gnällde Milo till vid 7.20 så det va ingen fara på taket ändå =) Gick in och sminkade mej och klädde iordning mej och Milo, sen väckte jag Theo som inte va på strålande humör, han VÄGRADE klättra ner från sängen... Men sen hörde vi grävmaskinen så då gick han med på att komma ner... Sen vägrade han ta på sig kalsonger, han skulle tvunget ha blöja, men där vek jag inte mej utan han fick gott ta på sig kalsingarna! Dock fick jag muta med att han fick ha nappen i bilen till dagis... Men vi va redan så sena efter allt tjatande så han fick äta sin fralla i bilen! Sen va det hem och röja upp efter stormen, skulle ju få besök vid 9.30 =) Då kom Nettan och Max. Tack för kläderna och de fina blommorna!!
Sen va det bara att mata lillen och iväg och hämta Theo igen. Nu äter han lunch och kollar på Rasmus på luffen. Vi får väl se vad som händer sen. Blir att städa lite till iaf för vi får mer besök i kväll hela vägen från Piteå, i form av Andreas faster och kusin, de hade vägarna förbi så de skulle komma in en sväng.

Imorrn är det dags för läkarbesök på bvc, alltid är det nåt! På torsdag ska vi nog fika med Jessica och Alexander, fredag kommer Karolin och sen ska vi nog in till Ikea en runda! Vill gärna bli klar med Milos rum nu så det blir lite mysigare där inne! Lördag ska jag kolla med mamma om jag kan komma dit eller om hon kan komma hit så man slipper va själv hela dagen... För Theos skull med!

Det va kul att få lite besök av Nettan idag, kul att få prata med en annan vuxen som vet hur det är med två barn, trots och allt annat man går igenom nu! Skönt att få prata med nån över huvudtaget som är över 3 år! :-P fast nu känner jag att jag verkligen vill ha en syskonvagn, skulle va skönt att kunna gå och hämta på dagis och så... Slippa ta bilen så fort man ska nånstans med båda! Väntar tills semestrarna är slut iaf! Om man inte hittar nåt kap nånstans =)

Nu ska jag lägga ifrån mej en varm bebis! hej hopp!

Inga kommentarer: